Ut och åka lite

Idag ger vi oss iväg på en liten biltur upp längs Höga kusten. Här passerar vi HK-bron i regnigt och grått väder.

När vi kommer hem snörar jag på mej dojjorna och ger mej ut i skogen här hemmavid. Det är ett test, men det visar sej vara en dålig idé. Jag har haft ont i ena sidan, i skelettet på nåt vis, ett bra tag nu. Försökt att göra annat än just jogga... cyklat och vattengympat och sånt. Men det onda har inte gett med sej. Inte blivit värre heller, så nu ville jag prova... fast det blev alltså inte så bra. För nu är det värre. Jag får väl fortsätta att hitta på annat. Och fundera lite på om jag ska orka prata med nån på vårdcentralen, kanske. Jag säger kanske. För där är de ju så otroligt otrevliga att ha att göra med.

Kommentarer

  1. Jaha!? Det där har du hållit tyst om. Lika bra att gå tii VC även om de är otrevliga. Kan man ha ont i skelettet? Måste undersökas! Benhinnor, muskelfästen finns ju också och du som tränar så mycket nu. Ont ska du inte ha, iväg med dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Äsch nej, du hör ju hur luddig jag är.. det kanske inte alls är skelettet.. jag vet ju knappt själv var det gör ont, det är så diffust. Så hur ska jag kunna förklara för nån suring där på vårdcentralen? Jag har ju inget Lakritsställe, jag...

      Radera
    2. Magnetröntgen eller datortomografi som det väl heter, kanske. Surisarna får skriva en remiss. Diffus smärta är också smärta. Sen gör det ont när du just springer, inte (eller mindre?) när du simmar eller cyklar. Bra ledtråd.

      Radera
  2. Jag håller med Hillevi!! Iväg med dig till "surisarna" kanske är de lite gladare efter den här sommaren! Du ska inte gå och ha ont utan att ta reda på varför det gör ont!! Tror du att alla kan förklara sin smärta när de kommer till doktorn?? De är till för att klargöra sånt och se till att laga det som är trasigt!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. De är ju det... till för att hjälpa... men de har ju inte förstått det!

      Radera
  3. Visst är det trist att man drar sig för att gå till vc för att få hjälp. Sjukvården är inte vad den varit. Jag hade turen att få hjälp m min astma...när jag bytte vc samma dag. Kanske du har chansen att lista om dej på någon annan vc du också, där du kanske får hjälp, som jag fick. Men du måste gå o visa innan det blir kroniskt kära vän. Kram o lycka till

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, du fick ju jättebra hjälp, du... det är något att glädja sej åt!

      Radera

Skicka en kommentar