Nationaldagen

6 juni. Sveriges nationaldag. Jag jobbar. På världens bästa jobb. Så vi tar oss en tur ner till stan, tittar på lite uppträdanden, sjunger med i nationalsången och äter mat på en utomhusservering.

I Sundsvall har poliserna numera tjänstecyklar. De har till och med blåljus på styret(!)

Sture tycker att det är larvigt och kallar dem för Kling och Klang *ler*

 Går ju inte att ta miste på att detta är en Poliscykel med stort P?!! *S*

Detta är ingen poliscykel, men en roooosa velociped med lika rosa korg där fram, fylld med grönsaker och bröd.

Selångerån i eftermiddagssol. Vackert väder hela dagen, soligt och varmt.

På förmiddagen orkade jag drygt 5 km långsam jogging i skogen hemikring, blev så svettig att en dusch var av nöden tvungen innan jag kunde åka iväg och jobba.

Kommentarer

  1. Fina blågula färger på Sveriges Nationaldag!

    Håller nog med Sture lite där… om Kling och Klang och vill se dem jag efter någon rånare med blåljusen på cykeln, haha! Fast som alternativ till att gå, kan det väl vara något.

    Duktigt joggat i värmen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, inte vet jag när blåljusen kan komma till användning *S*

      Kände mej väldigt duktig, jadå!

      Radera
  2. Den rosa cykeln föll mig i smaken, 5 km jogging är bra jobbat, ha en fortsatt fin helg. Åse

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gillar också den rosa cykeln, en fin färgklick där vid stolpen!

      Radera
  3. Hej Cornelia!
    Kling och Klang, det var ju ett passande namn *S* och till och med blåljus har de;))
    Den rosa cykeln var jätte läcker, me like:)) Det var inte dåligt att jogga 5 km, duktiga du:))

    Må så gott vännen:)
    Kramizar Marie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Duktig var jag och sen hade jag träningsvärk på utsidan av låren i två dagar! Ha ha ha!

      Radera

Skicka en kommentar