Skärtorsdag

Tar en tur till Bosvedjan och lämnar påskpresenter till killarna där. Strumpor med tår är mest en kul grej, men bättre än godis, som jag tror att de äter så det räcker ändå.

Johan var med i en tävling i en butik. Först skulle man svara rätt på två frågor, det fixade han. Sedan skulle man motivera varför man ville vinna ett par slalomskidor och då uttryckte sej Johan ungefär såhär:
Jag vill vinna ett par skidor till pappa, för han har inga, så kan vi åka slalom tillsammans!


Och så vann han ett par skidor för sisådär 6000 kronor!!! Vilken kille!

I hemmaskogen ligger det snö kvar på sina ställen.

Bara minsta lilla lillkameran fick slinka med ner i fickan idag och bildkvaliteten blir därefter. Här kommer Ida ilande efter att ha råkat trava iväg på fel stig... nu fick hon lägga på en rem för att komma ikapp mej *S*

Vi tar vänster vid bommen. Det var ett tag sedan vi var här och stormarna har farit fram rätt vildsint här. Ida tar sej fram utan större problem.

Hon hinner en bra bit medan jag funderar på hur jag ska ta mej över. Det här är en stoooor tall, så att gå runt den åt endera hållet är inte nån bra idé. Jag kliver över till sist, men är ju inte lika smidig och spänstig som Fröken Briard, förstås.

Oj oj oj. Men någon har varit här och röjt litegrann efter värsta blåsten, så det går att komma fram. Tack för det!

 Ser några såna här vackert blommande buskar. Mitt ute i skogen. Fint!

Kommer så småningom fram vid dammen vid brukshundklubben, men tar vänster och går genom skogen hemöver igen.

Någon har ställt ut en liten bänk mitt ute i skogen. Här kan man tydligen sitta och filosofera, om man vill.

Men vi traskar iväg hemåt.

Vi skype-ar lite med Alfred, som öppnar sin påskpresent. Rättså nöjd kille gör tummen upp för sin alldeles egen nya LILL-kamera. Börjar sedan genast undersöka hur den funkar och sätter igång att fotografera det ena och det andra. Han är verkligen foto-intresserad, den här ungen!

Kommentarer

  1. Hej Cornelia!
    Hoppas NI hade en härlig påsk:)) Här jobbade vi hos Kim hela tiden, vi var bara hemma och sov;))
    Mitt finger har läkt ihop nu men jag är stel i det och det är en rejäl "bula" på ovansidan och ömt. Så nu är det bara att vänta och se hur det blir, jag har anmält det till mitt försäkringsbolag ifall det inte blir riktigt bra.

    Läckra finger strumpor grabbarna fick. Såååå kul att Johan vann ett par så läckra slalom skidor, så duktigt av honom:))))
    Det var rejält stora träd som fallit omkull. Vilken vacker blommande buske mitt ute i skogen:))
    Alfred ser helnöjd ut med sin LILL-kamera:))

    Må så gott
    Kramizar Marie

    SvaraRadera

Skicka en kommentar