Lockarna faller...

Nej, jag har inte skaffat mej en portugisisk vattenhund modell Större. Jag har bara tagit fram saxen och börjat klippa tassarna. Och när jag ändå klippte tassarna... så kunde jag väl klippa lite på benen... och när jag ändå klippte benen... så kunde jag väl klippa hela hunden?!

Men det tog så lång tid att vi var tvungna att pausa lite och gå ut i solskenet en stund mitt på eftermiddagen. Tur att vi inte mötte nån människa för de hade väl undrat vad det var för spektakel till hund som jag hade med mej *S*

Här är pölen som Ida drack vatten ur häromdagen. Idag ligger det is på den igen. Suck.

Ännu en bild på den halvskalade jycken. På andra sidan har jag kommit lite längre och halva sidan är barskrapad. Hon ser ut som en skabbräv, stackaren.

Men trots att benen är så kortpälsade så fastnar det ordentligt med snö. Trist väder, men det tinar väl bort snart igen, hoppas jag.

Kommentarer

  1. Egentligen är hon väldigt söt som vattenhund! Så många tokraser som det finns platsar den här varianten också. Alltså, jag har tittat noga, och det är otroligt vad jämnt du har klippt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Egentligen är hon väldigt söt vad jag än gör med pälsen. Jag funderade en sekund på att lämna en tofs längst ut på svansen, men klippte raskt bort den också *S*

      Så väldigt jämnt är det inte, alla ljusa prickar är ju hud som lyser igenom där jag klippt för kort.

      Dessutom fryser hon,stackaren! Hon har fått ha en av mina fleecevästar på sig idag när vi gått ut. Funkar ganska bra som hundtäcke, även om mitt midjemått är dubbelt upp mot Idas (minst!).

      Radera
  2. Hej Cornelia!
    Det blir skönt för henne nu när våren och sommaren närmar sig:) och om ett tag blir ju pälsen så mjuk och fin när man klipper ner dem:))
    Men vad snö ni har kvar! Nu är jag glad som bor lite längre ner i vårt avlånga land;))

    Må så gott
    Kramizar Marie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hm... jo... fast briarder SKA HA strävt "gethårsliknande" hår... det står i rasstandarden. Så jag vet inte om det är så bra om hon blir mjuk... *S*

      Ja, den här snön hade jag gärna varit utan.

      Ha det bra!

      Radera

Skicka en kommentar