Dagens tåg

Först... måste jag fundera lite kring gårdagen. Precis som Hillevi påpekar i en kommentar så var det den 11:e vecka 11... och det blev kanske lite för många ettor. Ungefär kl 11 började jag glömma bort saker och strula till det... och vet ni vad?! När vi sedan satt i bilen och lyssnade på Harry Hole, så slutade mp3-skivan att fungera. På spår 111(!!!). Visst är det väl lite märkligt ändå?!

Dagen idag har varit en mycket bättre dag. Och på tal om spår; på förmiddagen tog vi oss en sån där "tågpromenad", Ida och jag. Och det var faktiskt ett godståg som hade vänligheten nog att komma körande precis när vi var där och ville fotografera *S*

Det är mer vinter i Mellansjö än hemma vid kusten, men på sina ställen är det faktiskt barmark här också. Det känns så härligt att det nog är vår på gång. Fågelsången får ni tänka er, Hacke Hackspett var på besök också. Solen och den blå himlen till det... ja, idag är livet inte illa alls!

Kommentarer

  1. Har du blivit helt bergtagen av tågen du Nela? Skylten med " Se upp för tåg " är ju rolig den!! Kommer de uppifrån hos er?? Det finns ju mycket att titta på runt järnvägar det ska ju erkännas! Härliga bilder.
    Kram och lite kli till Ida

    SvaraRadera
  2. "Jag har boooooot vid en järnväg, i hela mitt liv... " *sjunger vackert på EdvardPersson-dialekt för dej*

    Ha ha ha! Nej, det är så enkelt att den enda bilfria vägen i Mellansjö, som också är gå-bar just nu (någorlunda is- och snöfri) är just den där vägen som följer järnvägen en bit. Därför går vi där titt som oftast.

    Men det ÄR sant att jag bodde alldeles intill en järnväg från det att jag var 5 år.

    Och ja, jag tycker också att den där skylten, Se UPP för tåg, är så knasigt kul! *S*

    SvaraRadera
  3. Ja, det var ettigt, där! Hoppas att det fungerar att ställa in ett spår framåt, så att ni ändå kan höra färdigt boken.

    Dagens järnväg och tåg - du dokumenterar! Jag ska också prova att se upp nästa gång jag ska över spåret, haha.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, mp3-skivan ville inte längre än till spår 111, men boken är ju på vanliga CD-skivor också, så vi letade reda på var vi var någonstans och lyssnade vidare på så sätt.

      Radera
  4. Hej Cornelia!
    Lite "spökligt" det där med alla ettor!;) Rolig "se UPP för tåg" skylt;) Läckra bilder på järnvägen:)
    Här har vi haft det så soligt och varmt hela veckan, och det ser ut att bli det samma idag:))
    Vacker bild från Mellansjö:))

    Ha en fin dag:)
    Kramizar Marie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Här har vi också soligt och härligt, men jag har hört nåt rykte om att det visst ska bli vinter igen. Hoppas att alla meterologer och olyckskorpar har fel, fel, fel!

      Må så gott i solen och vårvärmen!

      Radera

Skicka en kommentar