Bad-onsdag

Nu var det ett bra tag sedan vi hade våra bad-onsdagar, grabbarna från Bosvedjan och jag. Det passar inte så bra längre, för Johan har innebandyträning den dagen nuförtiden.

Men idag är det sportlov, så vi passar på!

En jättestor flytö lockar till lek.

Johan hoppar från 3-meterssvikten. Det är det många barn som gör, bland annat en tjej som är såååå nära att landa rakt på mej, som fridfullt simmar där under. Jag tyckte att jag såg mig omkring, upp och ner och till höger och vänster. Man kan ju också hoppas att de som hoppar har lite förstånd att se sej för var de landar... men, men... en olycka händer så lätt och idag var det nära. Väldigt nära.

Killarna. Vi badar några timmar med pannkakspaus i mitten och avslut med dusch och skön bastu. Härligt är det!

Nu ska jag jobba ett dygn, så ses vi på fredag igen. Då blir det lunch och bowling. Ser fram emot det!

Kommentarer

  1. Hej Cornelia!
    Sååå härligt ni verkar ha haft i badhuset:)) Grabbarna är verkligen tuffingar;) Verkligen tur att hon hoppade på dig, usch! hemska tanke!
    Ha nu en fortsatt fin vecka:))

    Kramizar Marie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det hade nog inte varit så lyckat med en tjej i nacken från 3 meters höjd... hu.

      Ha det gott!

      Radera
  2. Badhus är livsfarliga - nu vet jag det! Hursomhelst ser ni alltid till att förgylla tillvaron och det är ju det bästa man kan tänka sig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lite spänning i tillvaron vill man ju ha... Nä, skojar bara. Jag är glad att jag inte såg den där incidenten från sidan, för då skulle jag nog ha blivit räddare än när jag nu fick henne precis intill mej och kände själv att allt gick bra.

      Guldkanter ska man ha på livet och det är ok att fixa dem själv också *S*

      Radera
  3. Har de inte som vi i Oxelösund en badvakt som står precis vid hopptornen och kollar och håller uppsikt?

    SvaraRadera

Skicka en kommentar