Alldeles, alldeles underbart

En barrbeströdd stig helt utan snö. En klarblå himmel. En sol som strålar och en termometer som visar +11 grader. En glad och pigg hund.

Kan man önska sej mer en dag i början av mars?! Knappast. Nu såg det visserligen inte ut såhär hela vägen på vår prommis idag, men jag glädjer mej verkligen åt det som är!

Har en del "pappersjobb" att göra också och glädjer mej åt det med. Det är ju så kul. Det ska bli presenter, det jag gör nu. Fast... så är det ju med allt jag gör, någon ska ge bort det till någon i slutänden *S*

På kvällen gör jag mannagrynspudding, det är väldigt gott tycker vi. Och så bakar jag pitabröd, som ska ätas med lite rester av pulled pork, som vi har i frysen. Det blir gott imorgon, det.

Sånt här papper, som äggkartonger, diverse kuvert (som inte får läggas i pappersinsamlingen), mjölkkartonger med mera eldar vi i kaminen. Jag hade lagt russinburken där också, för den är ju av papper. Ida hittar den genast och tycker nog att den luktar gott(?) eller bara är en kul grej att strimla *S* Man har inte roligare än man gör sej, så hon hittar på lite skojiga lekar själv, hon. Understimulerad? Nja... tror inte det, egentligen. Bara finurlig, listig och smart *ler*

Kommentarer

  1. Nej, understimulerad är Ida knappast! Påhittig och finurlig är hon!

    Hade ni sol hela dagen ni! Här kom regn mitt-på-dan men sen blev det fint igen. Mannagrynspudding är gott och det har jag inte ätit på hundra år...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sol hela dagen, ja. Och jag hade inte en tanke på att gå ner till Ljungan och doppa mej. Fullt så galen är jag inte (men jag var på badhuset idag igen, det var jag).
      Ta och gör dej lite mannagrynspudding, vetja. Saftsås till är lyyyyyyx!

      Radera
  2. Hej Cornelia!
    Vacker skogsbild på Ida:) Självklart måste hon öppna burken, det kan ju vara nåt gott i den;))
    Här skiner solen så härligt idag också:)) I natt hade vi minus 5 grader. Bara det inte blir bakslag nu!!
    Om en stund blir det promenad i skogen med vovvarna:) Sedan ikväll är det skyttet igen:)

    Ha nu en underbart skön dag:)
    Kramizar Marie

    SvaraRadera
  3. Sol och adjö till snön... visst är det som en dröm!! Här finns ingen snö kvar och idag hittade jag en (!) blåsippa!! Det är nog nån sorts rekord det tror jag! Vi får hoppas att det inte blir nåt bakslag... men det är väl förmätet att tro på nåt sånt! Mannagrynspudding... det är ju barndomstoner det och Gott!!
    Här är det ont i ryggen på två fronter och gissa vem som har mest ont??!! Men jag blir nog snart bra igen!!
    Kram och kli

    SvaraRadera

Skicka en kommentar