Här är Hon!

Japp! Här är Hon, med stort H. Hon, som varit osynlig ett tag här i bloggen. Hon, som tålmodigt väntar på att människorna ska piggna till. Hon, som är den viktigaste i hela universum. Tycker Hon (och det har Hon rätt i, för 17 gubbar!).

Idag sken solen på oss och jag kände mig en gnutta lite mindre orkeslös än igår. Vi gick litegrann i hemmaskogen. Plusgrader... konstigt. Februari är det. Och plusgrader?!

Sista biten hem bestämde vi oss för att gå på "stigen" från bommen (som är en vägbom där en bit upp på skogsvägen) genom skogen... jojo... ingen har gått här sedan vi plumsade fram senast och det har snöat, det har det.

Jag var väl lite övermodig angående mina krafter och hur pigg jag egentligen var. Vi kom hem, såklart, men jag blev ganska så andfådd och kände mej rättså slut efter bara några hundra meter i oplumsad terräng.

På temat "intressanta bilder" visar jag idag den här. Med den skillnaden att den här ju ÄR lite spännande... för titta! så mycket sol som skiner ner mellan träden. Visst är det fint?!!

Kommentarer

  1. NÄMEN! Sol! Så vackert och så mycket att längta efter. Här ska den eventuellt dyka upp lite på onsdag. En sotsvart Ida gör sig väldigt bra i den soliga snön!

    SvaraRadera
  2. NÄMEN! Sol! Så vackert och så mycket att längta efter. Här ska den eventuellt dyka upp lite på onsdag. En sotsvart Ida gör sig väldigt bra i den soliga snön!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sol, ja! Underbara härliga sol!

      Sotsvart är hon egentligen inte. Lite brun om nosen och ganska mycket stickelhårig är hon. Har varit i hela sitt liv, så det är inte gråa hår hon fått av att umgås med mej *S*

      Radera
  3. Äntligen kom solen idag. Ljust när man for till jobbet och ljust när man for hem. Äntligen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag märkte också av ljuset, speciellt igår eftermiddag. Tänk, så länge det var ljust!!! Tjoho!

      Radera
  4. Solen... oj vad vi längtar efter den nu!! Ida ser ut att må bra så det finns väl en annan anledning till att hon varit såå osynlig?! Kan det vara så att husse och matte inte mått såå bra kanske? Hoppas ni kryar på er snart och får igen krafterna som ju rinner bort när man blir så förkyld! Fy bubblan!
    Kram och kli på er

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hon har fått allt jag har orkat med, men där ingick inte fotografering. Nu kommer krafterna så sakteliga tillbaka och det känns fint. Inte för att jag orkar värsting-mycket, men lite mer för varje dag.

      Kram å kli!

      Radera
  5. Hej Cornelia!
    Ja nu är du nog mycket bättre när vi får se de här vackra bilderna på Ida och den solbelysta skogen:)))
    Så mycket snö ni har. Ida ser så nöjd ut nu när hon får följa med dig ut i gen och promenera:) Var ute en sväng för en stund sedan med våra vovvar och här lyser det minsann ingen sol! Men det var inte så kallt
    i alla fall bara -1 grad:) Ikväll blir det skyttet igen:))

    Må nu så gott och var rädda om varann
    Kramizar Marie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ut med hunden måste man ju, även om man inte orkar något mer än precis just det. Och inte mår man sämre av lite frisk luft.

      Skjut försiktigt! *ler*

      Radera

Skicka en kommentar