Nytt

Vi ska inte bara byta chef på jobbet, hela kommunen ska byta logga också. Eller... iallafall byta typsnitt på texten bredvid "drak-S-et", som får en något annorlunda färg också. Undrar jag, hur mycket det bytet kostar. Alldeles för mycket pengar, skulle jag tro.

Här är den gamla loggan tillsammans med den nya... skillnaden är inte så stor.

Jobbar till kl 12 idag. Iväg på ett annat litet uppdrag och sen hem. Lite mat i magen och efter det två varv i skogen tillsammans med sköna, underbara, pigga och fräscha Ida (ja, jag är glad att hunden är frisk och glad).

Och sedan... blir det inte mycket mer gjort idag. En varm och skön dusch...

... och en mysbrasa medan jag slösurfar i soffan.

I ugnen står en fläskkarré som håller på att konvertera till pulled pork. Vi ska väl äta litegrann av det ikväll, men det mesta blir nog kvar till morgondagen.

Kommentarer

  1. Hej! Jag ville bara berätta att jag har bestämt mig för att börja blogga igen. Min nya blogg heter elsastjejblogg.blogspot.se. Du får gärna kika in om du vill!

    Kram♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag rusade genast iväg... och vad hittade jag?! En Jessie... blir ju så nyfiken att jag håller på att förgås! Du måste berätta mer!

      Kram på dej!

      Radera
  2. Hej Cornelia!
    Ja nu var det Lördagskväll igen. Sitter nu och slöar framför TV:n:) Har kammat, klippt och badat våra tre hundar idag. Det tar ju sin lilla tid, men nu är de så mjuka och goa:))
    Det är sååå smarrigt med pulled pork, hoppas den blir god:))
    Ser mysigt ut med brasan:))

    Ha en fin Söndag
    Kramizar Marie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bada och kamma tre hundar... puh, jag blir alldeles trött av att bara tänka tanken. Men kan tro att du är nöjd med utfört arbete!

      Grisen smakade mums och det finns mycket kvar att äta idag och nån annan dag också.

      Idag, söndag, är jag ledig och ska ta tag i ytterligare ett beställningskort. Det blåser tokmycket ute... så det är nog ok att hålla sej inne en del.

      Ha det gott!

      Radera
  3. Det kostar nog en hel del slantar att byta logga. Jag har fortfarande roligt - efter alla år - åt sossarnas ros som stiliserades och blev en schimpans och en tukan. Ännu mer förvånad är jag att den fortfarande ser ut så!

    Detser mysigt ut med elden och jag har också två lammstekar som ska bli pulled, tror jag.

    Ha en fin söndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. En schimpans och en tukan?? Har jag aldrig tänkt på, måste kolla! *S*

      Må så gott du kan denna stormiga söndag!

      Radera

Skicka en kommentar