Mitt i veckan nu igen

Det var ju onsdag alldeles nyss?! Fattar inte riktigt vart veckorna tar vägen? Idag tar vi oss en tur till Härnösand på förmiddagen. Har ett uppdrag som ska utföras.

På hemvägen stannar vi till på Drakborgen i Birsta, dock inte för att leka i leklandet utan för att äta lite lunch. En trevlig buffé har de där.

Kaffe och kaka efteråt, om man så önskar.

Till och med blåbärspaj med vaniljsås finns det, för den som gillar sånt.

Jag väljer att inte tycka att det är äckligt att kakorna står såhär "öppet" så att vem som helst kan snora på dem. Sådär är det ju med buffé, bara.

Fortsätter till stan där jag har lite mer att göra. Köper mej en ny tröja, till hälften för ett presentkort som jag tjänat ihop genom att svara på enkäter hos Åsiktstorget. Lång och skön tröja iallafall, den går så långt ner över rumpan att Sture säger att det faktiskt inte är en tröja, utan en klänning. Det är väl kanske en tunika, då.

Ida och jag går sista biten hem genom sköna skogen. Höstsolen skiner och det är det jag vill illustrera med denna bild. Att det ser ut ungefär som om Ida bara har två ben... tja, det bara blev så.

 Men här ser man ju att hon faktiskt har fyra ben!

Dagarna är sorgligt korta nuförtiden. Solen trillar ner mellan träden.

Kommentarer

  1. Hej Cornelia!
    Underbart vackra foto på Ida och skogen:)) Trevligt att käka lunch ute sådär ibland:) Man ska väl ta det försiktigt med att äta av sånt som stått framme nu när det är influensa tider på gång.
    Kul med lite nya kläder:))
    Tack för din fina kommentar inne på min blogg, blir såååå glad:))
    Idag har vi haft bättre väder, det gillade vovvarna:)) Jag tar hellre snö än regn, även att vi har mycket att skotta;)

    Må så gott
    Kramizar Marie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, man ska väl alltid vara försiktig med mat, men vad fasen... lite skit i maten rensar magen från lus. Det säger min pappa iallafall! *S* Och vem vill ha lus i magen, undrar jag bara?! Inte jag.

      Ta hand om dina småfåglar, domherrar och andra!

      Radera
  2. Inget dåligt kaffebrödsbord efter buffén där inte!

    Vintertröjor ska väl gärna vara lite längre - hu för en kall glipa! Så bra att du hittade något.

    Som vanligt vinner Ida - härligt varma bilder i den låga solen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte är det så värst kul att handla kläder, men när jag nu hade ett presentkort, så...

      Radera
  3. Ha ha! Minns när jag var med och arrangerade ett barnkalas på Drakborgen för mina gudbarn och barnen på skolan försynt i förväg, när jag berättade om det kommande kalase,t sa: - Du Lena, Drakborgen är mest för barn den!
    De var nog rädda för att fröken skulle skämma ut sig:)

    Mycket gott och mycket trevligt var det att välja bland där i alla fall.

    Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. He he, det var ju omtänksamt av de små liven... att upplysa dej om att Drakborgen är mest för barn *S* Gulliga är de!

      Radera

Skicka en kommentar