Ledig tisdag

Dagen börjar med att vi "umgås" en stund med Alfred på Skype. Vi bjuder in honom med föräldrar på middag ikväll och han börjar genast packa. Vi får förklara att de kan komma "när det har blivit mörkt".

Planen var att de andra två grabbsen från Bosvedjan skulle komma och bada med mej, men en förkylning och en födelsedag kom emellan, så jag tar mej en simtur på egen hand.

Fast så värst ensam är jag inte. Nivrenaskolans nior trängs med mej i duschrummet och man kan väl inte skylla dem för att duscha så särdeles snabbt, precis... *S*

Men simningen går prima iallafall.

Så blir det då mörkt och Alfred dyker upp, så som vi bestämt. Han lånar mina läsglasögon och farfar Stures dator.

Den andra bosvedjefamiljen dyker också upp och vi äter god middag tillsammans. Inga bilder på nån annan än Alfred blev det dock.

Han börjar bli stor, den lille killen. Utan blöja och går på toa ungefär när det är dags *ler* Efter toabesöket tar han sej en dusch. Han gillar att duscha och gör det både länge och väl.

Sen tar jag och slänger ihop ett par rejäla köttfärslimpor, som får stå och gotta sej i ugnen medan Ida och jag går en rask kvällspromenad i mörkret. Ganska skönt väder, inte alltför kallt.

Tänk, det är så kul att jobba. Och det är så väldigt trevligt att vara ledig också.

Kommentarer

  1. Men du är tokig som gör upp färsen, nu kommer han snart med mer ! ; ) Han är ju för söt Alfred!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hm. Tänkte inte på det.

      Och ja, han är precis hur söt som helst. Och pratar på så man blir alldeles imponerad.

      Radera
  2. Ja världens bästa Alfred

    SvaraRadera
  3. det är allt gott med de små ungarna... synd bara att de växer såå fort! Tänk att de kan det där med datorer innan de blir "torra i byxan" !! Det är roligt att se lite varje dag av allt ni hittar på att göra!
    Ha det gott och hälsa Sture

    SvaraRadera
    Svar
    1. De växer upp i en helt annan värld, dagens barn. Tekniken är inget konstigt, den är ständigt närvarande.
      "Jag ringer upp till dej" säger Alfred med en självklarhet som inte går att beskriva. Eller... "jag vill skajpa med farfar å Nela" som om det hör till det enklaste man kan göra... och i deras värld är det ju det också! *S*

      Håller alla tummar för Märta, att allt läker som det ska och att hon slipper tratten snart!
      Kram å kli! Och hälsa tillbaka!

      Radera
  4. Haha, vilken mardröm att dela duschrum med nionde-klassare! Förstår att det tog en evinnerlig tid...

    Alfred är inte tappad bakom en vagn direkt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det gjorde det... tog just precis hur lång tid som helst. Och eftersom fyra av duscharna är helt "gemensamma" och ganska tätt placerade kändes det inte helt bekvämt att kasta sig in där emellan, när en av dem faktiskt blev ledig. Särskilt eftersom niondeklassare är blyga, eller ouppfostrade, och duschar med badkläderna på... vilket jag naturligtvis inte gör.

      Tvivlar på att de skulle uppskattat en "naken tant" där mellan sej... så jag väntade snällt tills det blev lite mer gott om plats.

      Alfred är en kille med huvudet på skaft.

      Radera
  5. Hej Cornelia!
    Så söt han är Alfred och duktig också:) Datavärlden är ingenting för dem. En annan kan inte hälften, inte jag i alla fall;))
    Så skönt med en ledig dag mitt i veckan. Men så är det ju om man jobbar som du gör:) Då blev de väl glada när ni träffades allihopa igår och fick middag:)) Så gulligt av er:))

    Ha nu en fin Onsdag
    Kramizar Marie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dagens unga (även 2½-åringar) lever i en helt annan teknisk verklighet än vad både du och jag gjorde.

      Lediga dagar infaller lite när som helst och är lika uppskattade om de heter lördag eller tisdag *S*

      Idag har vi blåsväder à la Storm.
      Ha det bäst!

      Radera
  6. Blyga, tror jag att de var och nog oroliga över att någon "kompis" skulle fota och lägga ut på t ex facebook. Det har ju blivit ett stort problem, tyvärr.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du har säkert rätt... men nånstans ligger det i uppfostran. Dels ATT man faktiskt duschar naken. Och dels att man INTE fotar folk och lägger ut dem på nätet hur som helst. Morr. Allt blir inte bättre i samhället. En del var faktiskt bättre förr.

      Radera

Skicka en kommentar