Innebandy, mat och kyrkogård

Åker iväg och ser Johan spela innebandy. Det är första gången han spelar matcher och det går riktigt bra. Laget spelar tre matcher och vinner två av dem. Duktigt.

Efteråt tycker Sture att vi ska äta middag någonstans. Det ingår inte alls i mina planer för dagen, men mat är ju alltid trevligt... så vi hamnar på Stekhuset och blir serverade helt ok mat. Bilden uppe till vänster visar min uppätna förrätt... *S* Det skulle blivit en toast Skagen, men på det här stället har de crab fish (alltså fisk!) i sin skagenröra och då funkar inte det för mej. Jag får ett par skivor riktigt god fetaost samt en krustad med tapenade i istället. Smakar bra = tom tallrik.

 Mätta och belåtna åker vi vidare till Sättna för att tända ett ljus...

... på Stures föräldrars grav.

Hemfärd efter detta och senare på kvällen provar jag min nya lampa som pannlampa. Den sitter som en smäck på huvudet till och med när man springer, så jag joggar sakta ett varv på "min" runda. Har haft en eländig hosta ett bra tag nu och inte velat anstränga mej alls, men nu känner jag mej bättre och tar det lite lugnt och försiktigt. Ida hänger på i mörkret, utan problem. Hon behöver ingen lampa.

Kommentarer

  1. Gott med utemiddag på halvårsfödelsedagen!

    Tände också ljus, fast redan i fredags eftersom jag är lite bilhindrad just nu. Tänk, för några (nåja) år sedan bara var detta inte alls så vanligt. Gamla tant Andersson från barndomen blev rent av rädd - hu för ljus på gravar, tyckte hon.

    Hoppas nu hostan läker ut ordentligt när du ska på och jobba och så.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fast jag tycker att man alltid har tänt ljus på gravarna till den här helgen. Iallafall där jag bodde när jag var liten... då kunde man gå och titta hur fint det var på kyrkogården!

      Har inte hostat inatt, trots att jag var ute på skumparsväng igårkväll, så det verkar som om den gett med sej för den här gången. Bra.

      Radera
  2. Du har nog rätt där - tittade på Wikipedia och redan på slutet av artonhundratalet började man med detta. Fast inte på vår lilla kyrkogård och särskilt inte på tant Anderssons anhörigas gravar! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja... jag SAAAA ju det... när jag var liten... i slutet på artonhundratalet *gapskrattar*

      Radera
  3. Hej Cornelia!
    Vi tände ljus i Fredags på våra anhörigas gravar. I Lördags var jag och min scrapkompis i Göteborg på scrapmässa:)) Vi hade det jätte trevligt och fick med oss en hel del hem:))
    Er middag lät jätte gott:))

    Må så bra
    Kramizar Marie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh! Ni var DÄR?! Det var några av mina kort också. De stod på hyllorna hos Phunnyface, som hade en pumpa med en utskuren häxa i... kanske besökte du den montern?

      Langos är supergott, om du frågar mej!

      Ha det fint!

      Radera

Skicka en kommentar