Det blir inte alltid som man tänkt sej...

Ibland blir det inte alls som man tänkt. För idag hade jag och min kollega på jobbet tänkt att vi skulle åka till Sidsjön och grilla korv med våra ungdomar. Jag stannade till på vägen dit (till jobbet alltså) och införskaffade både korvar och korvbröd. Tändkuber hade jag tagit med hem från Mellansjö och tändstickor fanns på jobbet, sa kollegan. Ved skulle finnas vid grillplatsen vid Sidsjön. Buss nr 3 går raka vägen dit.

Allt var förberett och klart.

Bara ett litet krux. Bara några få ungdomar var hemma idag och ingen av dem hade minsta lilla lust att åka och grilla nån korv i novemberrusket.

Nähä. Så var det med det. Kollegan och jag fick äta våra korvar hemma i köket på jobbet *S*

Kommentarer

  1. Det kan kännas motigt att ge sig ut i gråvädret men sedan blir det desto bättre. Så synd för dem, då!

    SvaraRadera
  2. Hej Cornelia!
    Det var ju synd att ni inte kom iväg när ni hade lagt ner energi på att handla och fixa. Och det som smakar så himla gott med riktigt grillad korv:) Det får väl bli en annan gång när de känner för det:))

    Ha en fin Söndag
    Kramizar Marie

    SvaraRadera

Skicka en kommentar