Att sova

Det är skönt att sova. Det är skönast att sova hemma. På jobbet är det inte riktigt samma sak. Ensam i sängen (varken man eller hund! *S*) och med lite annorlunda ljud runtomkring...

Ikväll har jag svårt att somna också. Och klockan ETT, mitt i natten men innan jag kommit till ro ordentligt, plingar telefonen. Jag hinner undra vem som skickar sms och behöver hjälp NU?! innan jag fattar att det bara är en signal som talar om att telefonen är fulladdad. Sen har jag ännu lite svårare att koppla av och verkligen somna.

Några timmar blir det väl iallafall innan det är dags att kliva upp och se till att våra boende kommer upp och iväg åt olika håll.

Jag gillar mitt jobb, även om jag allra helst sover i min egen säng.

Kommentarer

  1. Förstår det där med att inte kunna sova som hemma. Har du provat att ha med dig din egen kudde? Det brukar fungera för mig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jodå, det är min egen kudde, det där. Fast inte samma som jag har hemma, utan en som jag tagit med mej. Den är skön, så det är inte det... det är väl bara känslan av att vara "borta", kanske.

      Radera
  2. Borta bra... men hemma bäst!! Så är det nog för de flesta av oss och det är väl nån mening med det också!
    Fast det är ju jobbigt när man inte kommer till ro och vet att det blir senare och senare! Sen är ju dessa telefoner ett litet orosmoment! Nåbar jämt!!
    Kram och kli

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är ju just så på jobbet... att jag måste vara nåbar. Det är själva poängen med att vi sover där.. *S*

      Radera

Skicka en kommentar