Juli-torsdag

Ingen kan ju säga att jag inte utnyttjar mitt friskvårdskort, som jag fått som kommunanställd. Idag simmar jag igen. Duktiga mej.

Fram emot kvällen åker vi mot Härnösand. Stannar vid Bölesjöns rastplats och äter medhavd matsäck. Ida ligger snällt och väntar på "sistan". Konstig bild, men det är svårt med solljus och skugga på samma gång.

Fler än vi har sökt oss till Murberget denna lite kyliga kväll. Allsång står på schemat och...

 ... kvällens gästartist är Anna Stadling från Sundsvall. Hon har med sig sin "kompass i livet" och det är killen som spelar gitarr. Vackert uttryckt.

 "Super Mario", alltså tjejen från muséet som brukar ha vita handskar på sig (som Super Mario) och gestikulera vilt när hon pratar... hon är ledig ikväll och här är hennes vikarie. Damen berättar om brudar och brudkronor och har inte ens vita handskar på sig när hon visar upp denna klenod.

På hemvägen stannar vi på andra sidan vägen, men även denna gång vid Bölesjön. Ida får komma ut och lukta lite (finns tydligen vääääldigt mycket nya, spännande dofter här).

 Hittar ett bra ställe att kissa lite på också.

Sen kliver Ida och jag av för tidigt och går genom skogen hem. Det går inte bra alls att avbilda sommarhimlen samtidigt som Ida ska synas på bilden... men jag gör ett tappert försök.

Kommentarer

  1. Jahaaaa! Har du ett sånt kort! Kul att du verkligen använder det också.

    Ida ser som allra sötast nu ett tag framöver… åh!

    Såg också att du sopat fältet - som vanligt! - vad gäller scrapping!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kort och kort... just här på sporthallen består "kortet" av ett elektroniskt armband(!), men hemma på badet i Kvissle är det ett kort.
      Man måste använda det minst 12 ggr på ett år, annars får man inget nytt nästa år. Så jag kvalificerar mej, med råge.

      Ida ÄR söt, men faktum är att jag känner att hon börjar få ett behov av kamning. En gång har vi kammat hittills, men hon har lite tovor i sitt lilla skägg. Och det är ju inte bra. Månntro om jag ska klippa henne igen i höst. Funderar på det gör jag.

      Tja... sopar fältet... det är kanske att ta i. Men tack för uppmärksamheten!

      Radera
  2. Nu har jag läst ikapp och tittat på alla fina bilder du tagit! Ni hinner ju med så rysligt mycket så man undrar om ni sover nån gång?!

    Jag tror att jag måste försöka ta mig ner till "vår" havsvik och se om det finns några svanungar där i år. Men det blir nog med bilen om jag ska orka ta mig hem igen! Så dåligt är det... även om jag mår lite bättre nu.

    Ha det gott och klia Ida-Fian... vad fin hon är med sin korta päls! Hälsa Sture !
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. *ha ha ha* Jodå, du kan vara lugn. Vi sover! *S*

      Det är såååå trist att du inte mår bra, Bibbi. Jag hoppas att undersökningen i augusti kan ge svar och förhoppningsvis även nån form av lindring sen, då.

      Kram å kli!

      Radera
  3. Murbergets lapp sitter fortfarande på mitt kylskåp men har inte tagit mig till en enda allsång ännu. Förstår att det är bra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du har gjort så mycket annat i sommar, du. Man hinner sällan riktigt allt man vill. Men du har en chans kvar, på torsdag är sista gången! Vi åker igen, vi.

      Radera

Skicka en kommentar