Söndag med Alfred

Dagen börjar 06:10 med lite kojbygge i sängen.

Före kl 9 är vi ute på prommis med Ida. Vi går till oljehamnen. Här tycker Alfred att det skulle vara kul att klättra upp, men det är lite högt.

Han väljer den andra "vägstopparen" eller vad det kan heta och efter lite kämpande så lyckas han! Sen hoppar han ner, hållandes i mina händer, och tycker att det är JÄTTEkul! *S*

Det här är också jättekul. En hög med inblåst drivved och en av brädorna sticker ut så man kan sitta på den. Om man hoppar lite med stjärten blir det som en gunga. Himla skoj!

 Vi går gångbron över den där "pipelinen" eller vad det nu är. Alfred har hittat en låååång pinne...

 ... som blir till ett fiskespö :)

Efter lunch är Alfred så trött, så trött att han faktiskt somnar och sover i vagnen i 1½ timme. Sen vaknar han, sitter i mitt knä en stund och somnar igen! Vi har kört slut på batterierna alldeles...

Men så piggnar han till och då är det full fart igen. Lite skottkärrekörning, till exempel.

På kvällen, när föräldrarna har jobbat klar, levererar vi hem pojken. På vägen köper vi snabbmat enligt önskemål (vi vuxna käkar pizza) och så här nöjd är Alfred med arrangemanget.

Mycket mindre nöjd är han när Farfar och Nela ska åka hem igen. Då blir han riktigt ledsen och lite arg också, tror jag, för att han inte får följa med(!). Och jag som trodde att han nog hade liiiite hemlängtan och skulle tycka att det var skönt att komma hem till mamma o pappa och de egna grejorna. Fel hade jag. Men vi ses säkert snart igen!

Kommentarer

  1. Tja, det var ju inte precis någon vardagslunk hos er utan ett äventyr precis hela tiden och det måste kännas härligt att kunna lämna ifrån sig sin lilla palt till en sådan tillvaro emellanåt när man jobbar. Tur att han sov lite emellanåt - såg att du mitt i allt hunnit med ytterligare fantastiska kort också!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var jättetur det, för det där senaste kortet ville jag gärna ha med i en liten utmaning... och då skulle det laddas upp före kl 20 igårkväll. Jag hann! *S*

      Men annars är det ett rent nöje att umgås med glad-knoppen!

      Radera

Skicka en kommentar