Julafton, nästan!

Gråmulet och regn i luften... det var ju en sån dag jag skulle simma nästa gång, skrev jag. Och idag är vädret just på det viset, så jag tar mej en simtur innan jag levererar ett kort jag gjort. Beställaren blev nöjd och då är jag det också.

Vattentemperaturen är +28 grader och i luften är det tio-elva grader kallare, så det är riktigt behagligt.

Eftersom det regnat så mycket väljer jag en väg som inte har så mycket grenar som hänger in och blöter ner mej. Vi går längs Ljungan, på gång/cykelvägen där.

Sen går vi en bit längs järnvägen också. Med E4-an på andra sidan. Inget regn alls faller på oss och jag blir lite svettig i regnjackan jag dragit på mej. Jag får ta den av mej igen, såklart.

 I Njurundabommen går vi på bron över Ljungan. Vackert är det!

 Så var det då dagens rubrik... det där om julafton. På julafton får man paket.

Och jag fick nämligen så väldigt trevlig post idag. Ett snyggt rutigt paket från allra goaste Hillevi i Schnauzerstugan.

Hon har skickat mej en jättefin kameraväska, helt perfekt lagom stor till min nya kamera. Man kan dessutom ha motljusskyddet på och det ska man ha, alltid, säger Hillevi. Hon har säkert rätt. Så nu ska jag skruva på det på kameran och stoppa ner den i denna rejäla väska, som ska få ersätta min gamla.

Tusen tack, Hillevi!

Men inte nog med det snygga paketet, det kom ett fult också.

Det innehöll lite grillgrejor, som jag tjänat ihop genom att svara på ett otal undersökningar via YouGove. Blir lite spännande att prova den där grönsaksgrillkorgen, faktiskt.

Det är nästan ett halvår till julafton och egentligen har jag inga julkänslor alls just nu. Men paket är paket..!

Kommentarer

  1. Blir kul att se om den lilla grönsaksgrillkorgen fungerar som den ska!

    Haha, i år är det verkligen du som står för badandet, jag har visst alldeles kommit av mig.

    Undrar nyyyyfiket också hur det går med det "lilla projektet" du var så hemlighetsfull med - blir det något av det?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fast bada i bassäng... det räknas INTE som bada, tycker jag.

      Den "lilla" grönsakskorgen är faktiskt rätt stor och jag undrar hur man ska få plats med något annat än den på grillen?

      Och det där lilla projektet... tja, det ser ut ungefär likadant nu som samma dag som jag satte igång. Snacka om att komma av sig! *S* Men det ska väl fortsättas. Vilket år som helst, eller nåt.

      Radera

Skicka en kommentar