Jobbat idag... och så lite vår i trädgården!

Jag och ett par av killarna på jobbet tar en promenad ner mot stan. Vi passerar den här "luftstationen", där man kan pumpa sin cykel, rullstol, barnvagn... Har aldrig sett en sån här förut, men tycker att idén är super!

Vi konstaterar att utebadets 50-metersbassäng är vattenfylld redan. Det visar sig sedan att den öppnas imorgon(!). Brrr! Det blir nog kallt när man ska kliva upp, även om själva vattnet är uppvärmt.

 Grabbarna och jag slinker in på Himlabadet...

... där vi tillbringar några glada timmar. En av killarna lånar min lillkamera och tar den här "smickrande" bilden av mej *S*

Ja, en helhelg i plurret har det varit, minsann. Men det här bad-jobbet var bestämt sen länge och gårdagens Paradisbad tillkom lite senare. Då blev det såhär. Nu är jag ordentligt uppblött iallafall.

 När jag kommer hem från jobbet tar jag in tvätten. Härligt utedoftande och i fin kvällssol.

 Rabarbern växer så det knakar. Snart blir det premiär-paj.

Syrenerna knoppas...

 ... påskliljorna blommar (nästan) och...


 ... forsythian lyser gul på sina bara grenar. En underbar buske!

Kommentarer

  1. Underbar badbild på dig Cornelia!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha ha, ja visst är den kul?! Bjuder på den idag... *S* Har ett sånt härligt jobb!

      Radera
  2. Oj skickade för snabbt. Skulle säga att min rabarber syns bara lite grann, bara några röda knoppar i jorden inga blad alls!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mina rabarber måste stå väldigt bra till, de växer så snällt och bra. Det gillar jag.

      Ha det allra bäst!
      Och ifall ni är lediga på torsdag eller lördag, så jobbar jag nätterna då, om ni vill komma förbi och kolla jobbet och fika lite?

      Radera
  3. Hahaha - den där bilden på dig får du vara rädd om, så rolig!

    Härligt med ett jobb där sådana aktiviteter får ingå.

    Här blommar icke någon endaste påsklilja än...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag är ju helgalen ibland och på den bilden syns det verkligen! *S*

      Radera
  4. Nä men va??!! Har du flyttat tillbaka till Skåne eller byggt ett växthus över hela rasket?? Vilken rabarber... den slår nog det mesta den!!
    Vi har en(!!) påsklilja! Gullvivorna har börjat visa lite blad!

    Bilden på dig är verkligen talande... du gillar ditt jobb!!

    Kram och kli!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nejdu, det ser faktiskt ut sådär i vår trädgård, se och häpna!

      Och jepp, jag gillar mitt jobb. Det gör jag verkligen.

      Kram och kli tillbaka!

      Radera
  5. hallå!
    ja olika falla ödets lotter på arbetstid *asg* men som jag sa igår, rätt man på rätt plats!!! / AC

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tur att du "ville" vara hemma och städa lägenheten medan jag roade mej kungligt! *S*

      Radera

Skicka en kommentar