Hemma!

Näää?! Ingen mottagningskommitté på Sundsvalls centralstation kl 02:40 när vi punktligt anländer. Konstigt. Men Ida hittar en norrländsk gräsmatta att kissa på och jag känner mej så lättad. Fast det är hon som lättar på trycket, så att säga *S* Hon är inte panikkissnödig, så det har nog inte varit nån fara på taket, egentligen. Sovit lugnt och fint på tåget.

Redan så här tidigt börjar det ljusna litegrann. Fast just precis här passerar vi fjärrvärmeverket och där finns det lite belysning, som lättar upp bilden en del.

Och vet ni vad?! Även om det inte fanns någon kommitté på stationen inatt, så fanns det en påse med en smörgåstårta i(!!!!!!!!!!) i vår bil. Vickan har haft hand om den, bilen alltså, under veckan när vi varit borta. Nu hade hon parkerat den i närheten av stationen åt oss, så att vi skulle kunna ta oss hem. OCH lämnat smörgåstårta till mej, som fyllt år. Blir man glad eller blir man?! 

Behöver jag säga att jag gillar smörgåstårta?! *fniss*

Förmiddagsprommis i hemmaskogen. Det fick bli en kort liten runda, för idag är Ida halt. Jag känner mej väldigt skyldig, för det är väl antagligen cyklingen från igår som känns idag, trots allt. Eller en kombination mellan det och så ligga stilla i många timmar... Nåja. Det ser inte jätteallvarligt ut och det ger säkert med sej som vanligt, om hon får ta det lugnt ett par dagar. Men nån mer cykling blir det nog inte för Damen, även om hon gillar det så mycket.

Sture har ärende på Beijer Bygg idag. Det ligger just vid hamnen. Långt därborta pågår brobygget över Sundsvallsfjärden.

Åt andra hållet ligger Gustav Adolfs-kyrkan och hamnmagasinen, som bland annat inrymmer Kulturmagasinet med museum, bibliotek med mera.

 Hemma kämpar sig löjtnantshjärtana upp i kylan.

 Den sista lilla snöfläcken efter jättedrivan som rasat ner från taket framför altanen på framsidan. Snart är den borta helt och gräset torkar upp. Då ska vi räfsa lite.

Möjligen blir det några bilder till senare idag. Jag ska baka lite och fixa iordning inför morgondagens badutflykt till Ö-vik.

Kommentarer

  1. Meen... då glömde jag det i år igen!! STORT GRATTIS i efterskott!!
    Hoppas att Ida blir kry fort nu när ni är hemma igen oc hon kan röra sig som hon är van!!
    Kram och kli!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, tack!

      Ja, jag känner mig inte så väldigt orolig den här gången. Det går säkert över fort, nu när hon rör sej lite sparsamt och så på mjuk skogsmark.

      Kram och kli!

      Radera
  2. Utanför Beijer känner jag igen mig. Där har vi ofta stannat, när vi varit på väg norr eller söderut, för lunch eller bara för att ta promenad upp i stan med hundarna. Hoppas att Ida kryar på sig snabbt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt att du känner igen dej i mina bilder!

      Ja, jag tror inte att det är någon större fara med Ida, men jag känner mej väldigt skyldig, som var så dum att jag cyklade med henne. Men jag trodde verkligen att det skulle gå bra. Nåja. Jag gör inte om det.

      Ha det gott!

      Radera
    2. Margareta, igen3 maj 2013 kl. 22:28

      Jag läser "baklänges" och läser också att du har haft födelsedag. Skickar ett Grattis i efterskott.

      Radera
  3. hallå!
    gratulerar på födelsedagen när den nu var ;) hoppas du gjorde ett fint kort till dej själv!
    Klart det blir en perfekt sommar, har du beställt samma så är det ju så gott som klart!
    ha det bäst / AC

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar, tackar!
      Inget kort till mej själv *ler* Nån måtta får det väl vara?! *S*
      Perfekt sommar kommer vi att få, det är jag övertygad om.

      Ses imorgon!

      Radera
  4. Stort grattis i efterskott!
    Har äntligen tagit mig tid och njutit av att läsa din blogg. Så roligt varje gång!
    Ser att du varit i Skåne och njutit av födelsedag, igelkottar och varmare väder. Så fina bilder! Jag är också full av beundran över Ida som är så berest och kan åka tåg. Förstår att du blev lite stressad när hon inte ville kissa. Det är ju en bit att resa!
    Välkommen hem och att backa en aning i vårens tid.
    Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! Kul att du är här och hälsar på då och då!

      JAG är också full av beundran över min fantastiska hund, som sköter sig exemplariskt vad vi än hittar på. Hon är så duktig och trevlig att ha med sig var som helst.

      Radera
  5. Tack för att vi fick följa med på resan - det var så roligt. Skåne känns exotiskt med sina stora vidder.

    Perfekt nattamat, den där smörgåstårtan.

    Även jag instämmer i krya-på-dig-Ida-kören och tror också att hon snabbt blir ok.

    Nu är det bra att allt återgår till det vanliga!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hon är vid prima vigör idag, lördag, igen. Skönt.

      Radera
  6. Grattis i massor så här i efterskott!! Och krya på sig till fina Ida!
    Maud

    SvaraRadera

Skicka en kommentar