Gul tisdag

 Idag är det De Gula Blommornas Dag, tror jag. Det börjar med en gullviva, denna ljuvliga lilla växt.

Maskrosorna frodas också. Och lika vackert gul är den.

Sen ser vi ett gäng kabbeleka också, men det blev ingen bild på dem.

 Ida har fått syn på en fiskare därborta och spanar. Jag tycker att hon har världens sötaste öron!

Just nu är det väldigt, väldigt lågt vatten. Ni ser ju själva var strandlinjen brukar vara.

Hur många miljarder gånger har jag fotat denna lilla småbåtshamn? Många är det. Men det är lika fint här varenda gång jag går förbi. Nu har man, som synes, lagt ut bojarna, så nu kommer nog båtarna också snart.

Kommentarer

  1. Åhh..nu hade du en sån där otroligt vacker vattenbild igen:)) Oj så fridfullt det ser ut nu innan alla båtar kommit på plats. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fast jag gillar när båtarna ligger där också. Det är vackert!

      Och kära nån, vilka otroliga ögonfransar du skaffat... *hihi* Inte till dej själv, då! *S*

      Radera
  2. Tänk att maskrosorna de kan då lysa som små solar både här och där. Faktiskt är de ganska fina! Ida ser pigg ut. Toppen!

    Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hon ÄR pigg! Glad och opåverkad av sitt ben. Imorgon ska vi in för en titt på såret och eventuellt stygntagning. Hoppas på det bästa!

      Radera
  3. Samma hamn, en massa gånger men alltid, alltid olika.

    Jo, nu syns ju öronen också!

    Ankan hade nog tyckt att fiskaren behövt ett dopp och därför sprungit fram och… tja, låtit lite...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Öronen har alltid varit gulliga och stått rätt ut från huvudet sådär, men nu syns de bättre ;)

      Kan bara inte låta bli att fotografera den där lilla hamnen och vattnet och det. Same, same... *S*

      Radera
  4. Den lilla småbåtshamnen ser man gärna mer än en gång, alltid olika. Underbart med molnen som speglar sig i det stilla vattnet. Maskros ett vackert ogräs tycker jag.

    Ha en fin fin onsdag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var så fint där igår kväll. Shortsväder blev det, men jag hade minsann långa byxor och till och med dragit på mej en fleecetröja av gammal vana. Den åkte av fortare än kvickt! *S* Maskrosor är fina!

      Radera

Skicka en kommentar