Gråväder

 Grått och dimmigt väder. Hunden och jag traskar ner till Klampen på förmiddagen.


Så söt!

Har just stått och spanat på några fåglar, stram och vacker, men när jag lyckas få fram kameran lyfter hon på två ben och sträcker ut tungan... Jaja, man kan inte lyckas varje gång! *S*

Så lätt en hund rör sig. Ida travar raskt uppför den här backen och undrar nog varför det tar så mycket längre tid innan jag har tagit mej upp.

Så var det då dags för dygnsjobb. På eftermiddagen går vi en promenad runt Sticksjön som vimlar av fåglar. De låter lite som i Ronja Rövardotter, vildvittrorna som flyger lågt och skriker.

Kommentarer

  1. Va fin hon blev i sommar frisyr Ida! Måste ta oss iväg till Klampen någon dag, är ca 10 år sedan jag var där sist. Man får ju skämmas... Och du har gjort fantastiska kort som vanligt! Ska lägga in en beställning på ett kort till mamma, hon fyller ju 70 i år. Om jag blir fortsatt sjukskriven kanske jag får komma någon dag och titta när du pysslar:)
    Kram, Maud

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är så fint därute, så det tycker jag att du/ni ska göra!

      Är du sjukskriven? Det har jag missat alldeles. Hoppas det inte är nåt allvarligt.

      Klart att jag kan göra ett kort till din mamma, hon är ju jämngammal med min mamma som också fyller 70 i år.

      Ha en fin helg!

      Radera
  2. Lite ruggigt väder hade ni allt! Fast kvävande sommarvärme i bil utan AC (mammas) är rätt ovant så här plötsligt. Ert Klampen är däremot en riktig pärla.

    Kanske Ida klev fel när hon tog sig uppför den branta backen - hoppas att det snabbt går över. Möjligen har hon lite artros här och där som ger sig tillkänna ibland? Det kan man nog få ha när man ändå är 11 år och av en stor ras OCH mår prima för det allra, allra mesta. (Sen är jag inte alls lika lugn och sansad när det kommer till min egen hund… jag vet att det känns jättejobbigt att se sin vän halta!)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller när hon lekte med hussen och tennisbollen igår morse eller i skogen när de gick morgonprommisen.

      ELLER, vilket är min egen teori efter att ha undersökt klor, tassar och ben under kvällen igår... så kan det vara en "utväxt" som hon har vid ena sporren bak (briarder har ju det, dubbla sporrar bak). Där har hon sedan ca 2 år haft en liten "boll" som ser ut som en böld, men som inte har besvärat henne ett dugg och som därför har fått sitta där den sitter (med veterinärs goda minne). Igår var den väldigt öm och kanhända att det är den som spökar och faktiskt gör ont när hon rör sej (den "dinglar" kanske lite?). Idag, lördag morgon, ser hon bättre ut, men det blir ändå ett samtal till veterinären på måndag morgon (när alla andra också ringer... suck). Det är eventuellt dags att ta bort den då, den där "bollen".

      Och jag är som du... har lugnande ord och förklaringar till alla runtomkring, men gäller det min egen fyrbening håller jag på att gå åt av skräck inför minsta lilla skavank eller harkling.

      Radera

Skicka en kommentar