En helt härlig söndag

Den här bilden tycker jag så mycket om. Ida och Emil går tillsammans, lugnt och fint i koppel och i bästa samförstånd. Det känns extra bra eftersom Emil (med stöd av familjen, förstås) ska ta hand om Ida några dagar snart. Det kommer att funka hur bra som helst, det är jag övertygad om.

Här är vi på väg ut på Klampen på förmiddagen idag.

Emil har hittat en cach och håller på med "administrationen", antecknar namn, datum och sånt på den lilla lappen som ligger i cach-burken.

Lunchlådan med pastasallad smakar utmärkt därute på öns yttersta udde. Solen värmer...

 ... och Ida har hittat en skön plats i skuggan, men där blir hon förstås inte kvar så länge för hon vill också smaka lite lunch :)

 En fin liten pöl, där Emil ser en hög med grodägg.

Ormbunkar ska det bli. Jag associerar alltid till sjöhästar när jag ser ormbunkar i det är stadiet. Nån mer som ser det? *S*

Här kommer det snart liljekonvaljer.

Byter ut Idas bandage mot ett lite tunnare och lättare. Det är snustorrt, liksom såret. Det blir nog bra, det här.

Förutom att vi varit på Klampen i stort sett hela dagen, så har jag också hunnit tvätta två maskiner och den ena är torr också. Några frottébadlakan hänger kvar ute på strecket. Solen skiner fortfarande och det luktar sommar. Härligt!

Men, om man får tro yr.no så blir det imorgon en något lägre temperatur... kring 7 grader, bara. Nåja, man får glädja sej åt de fina dagarna. Det kommer flera.

Kommentarer

  1. Har ni haft fint väder idag?? Här... helmulet och blöt rådimma ingen sol på hela dagen!
    Skön tur ut på Klampen fick ni!
    Såret ser jättefint ut... hon fixar det där fröken Ida!
    Härliga bilder fick du. Jag har sett några utslagna små liljekonvaljer i en solvarm sluttning, men då var ju kameran hemma förstås!
    Kram och kli till er!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sommar! har vi haft idag. Shorts och t-shirt och Emil blev lite bränd av solen i nacken, till och med. Tänkte aldrig att vi skulle smort in honom med lite solskyddsfaktor, men så fint var det!

      Ja, såret ser verkligen torrt och fint ut, lite lite öm är hon (om man petar på henne just där), förstås, men vem skulle inte vara det om man opererat bort två "tummar" på samma "hand"?!

      Utslagna liljekonvaljer! Nåja, de kommer här också. Så småningom.

      Ha det gott och stort krya på dej till Märta!

      Radera
  2. Här visste inte vädret hur det ville bli men regn blev det inte och sol var det emellanåt och i Mälardalen var det åska men inget regn. Ni verkar däremot haft ett klockrent solväder! Jag kommer nog också att tänka "sjöhöstar" hädanefter!

    Härligt att Idas sår ser så perfekt ut och att hon trivs så med Emil.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var en helt perfekt dag med perfekt väder. Lite för många människor ute på Klampen, bara. Där brukar jag ju få vara ensam med Ida. Icke så igår.

      Idag regnar det och handdukarna som hänger kvar ute har inte precis blivit torrare... *S*

      Såret sköter sig och jag är mycket, mycket glad för det!

      Radera
  3. Hej Cornelia. Denna bloggen har jag missat...men nu är den på min blogglista:) tack för att du sa det till mej. Ni ser ut att ha haft en fin dag ni med ...eller helg:) Jag kommer också att tänka på sjöhästar hädanefter, när jag ser en ormbunke såhär:)) Ha det bra o Kram från mej:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej och välkommen hit!
      Det här är ju en helt annan sorts blogg *S*, helt utan papper och pyssel, men med vardagsliv i stort och smått.

      Kram!

      Radera

Skicka en kommentar