Om man skulle ta och gå till Per i Hagen...

 Har du ont i magen? Gå till Per i Hagen. Är han inte hemma. Gå till moster Emma.

Fast jag valde att börja med att försöka få hjälp hos vårdcentralen. När jag ringde ville man först inte alls ge mej någon tid förrän 3½ vecka senare. Efter visst krångel lyckades jag få ner till väntetiden till bara 1½ vecka och idag var det dags.

Ont i magen, diffust men koncentrerat till ena sidan. Klämma å känna å provtagningar. Sen får vi se. Det var väl kontentan av det hela.

Det har varit kallt inatt och isen ligger på fortfarande kvar på vattenpölarna mitt på dagen.

Ida och jag går på cykelvägen längs Ljungan. Den har som synes tinat fram ordentligt och är härligt blöt och geggig. Briardfötter med stora "filttofflor" blir blöta och vår-leriga. Dags kanske att faktiskt göra slag i saken och ta med hunden till frisören för snaggning?

Idag har jag paket att hämta. Igen. På hemvägen kliver Ida och jag av vid Vallen. Igen. Och går genom skogen hem. Igen. Reprisernas dag är det idag.

Fotbollsplanen tinar fram. Linjerna är mer eller mindre intakta sen i höstas!

På väg uppför en backe får Ida nåt tokryck och ska bara leka. Eller rättare sagt: LEKA! Med stora bokstäver och utropstecken. Hon börjar med att försöka sno med sej hela min hand, sen kanske man kan dra av mej vanten? När jag inte var med på det heller hittade vi en pinne, som hon hade hur kul som helst med en lång stund. For upp och ner för den där backen i hundra knyck, morrade och tokade sej. Risken är att hon är vissen imorgon igen... men då vet jag iallafall vad det beror på.

Och nej, hon brukar inte vara sådär slarvig med tänderna. Hon var bara så himla lycklig att hon glömde vara försiktig.



Packar upp mitt kamerapaket... spännande är det...!


Här är den. Jag har nu monterat linsskydd och axelrem. Batteriet ligger på laddning. Ska leta reda på minneskortet och kolla var det ska sättas in nånstans. Sen ska jag försöka förstå hur den fungerar. Instruktionsböcker på alla möjliga språk, dock inte engelska eller svenska. Jag tror jag får prova med tyska, då. Kanhända jag fattar nånting? *S*

Imorgon ska jag ut och testa lite.

Kommentarer

  1. Du är ju inte av den gnälliga sorten så jag hade glömt att du hade ont eller trott att det gått över. Hoppas att det är något lättfixat.

    Vad kul att kameran kom! Det var den du ptatade om, ser jag, med jättelång zoom. Men konstigt att du inte fick med instruktioner på åtminstone engelska. Fast egentligen lär man sig nog bättre och fortare genom att fippla runt så mycket man kan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gått över har det tyvärr inte. Det gissar på nåt som inte är så särskilt farligt, men det borde ha gått över för längesen om det är det som de tror, vilket gör det lite konstigt ändå. Vi får se. Det ordnar sig väl.

      Som sagt var.. det finns en CD-skiva med lite info på svenska. Hittade den sedan...

      Radera
  2. Grattis till den nya kameran som ser jättebra ut! Kolla på deras hemsida om du inte kan får tag på instruktionsboken där. De är ju lite snåla med såna grejor nu för tiden! Men du lär dig säkert bra med att prova och testa! Nu kan du kolla om grannen har sot på näsan eller nåt :D
    Det är inte roligt att fastna i en hundkäft ens på skoj! Vår Hilda är lite oförsiktig när hon leker... och jag har jättetunt skinn så jag blöder friskt om jag inte passar mig!
    Hoppas att du blir bra i magen utan några problem! Det är inte roligt att ha ont ju!
    Kram och kli!

    SvaraRadera
    Svar
    1. För många träd mellan grannen och oss *S* Har ju haft lång zoom på gamla kameran också och har lite svårt att tänka mej att vara utan just det.

      Magen får gärna sluta krångla omedelbums, men den verkar inte vilja göra det.

      Kram tillbaka och klia de som vill bli kliade! Roligt att du fått ordning på datagrejorna igen (läste på annat ställe att så är fallet)!

      Radera

Skicka en kommentar