Annandag påsk - en vacker dag

Jag är lite matt, men vädret inbjuder verkligen till utevistelse. Fast klockan hinner bli sen eftermiddag innan jag tar mej ut ändå (JO, Ida har varit ute, fast utan mej). Har varit lite duktig, dammsugit och torkat golv och fixat lite mat, men sen vill jag verkligen ut. Provar att gå ner till Klampen och hoppas på att skoterspåren ska hålla. Och det gör de! Här har vi kommit en bra bit ut på ön och det är ju bländande vackert. Bländande sol också, för den delen *S*

Här travar hon iväg ut och kollar läget.

En gammal kajkant inbjuder att slå sig ner. Jag gör det.

När jag sitter där ser jag mej omkring litegrann. Snön ändrar struktur beroende på temperatur och luftfuktighet, tror jag. Så här ser den ut just nu.

Närmaste stock ser ut såhär om man tittar lite närmare.

Nu har Ida kommit tillbaka. Kollar lite närmare på saker och ting, hon också.

Spanar lite...

... men tröttnar snart. Suckar och lägger sej där, en bra bit bort. Tycker nog att jag är ovanligt trist. Jag reser på mej och vi börjar gå hemåt igen.

Här och där har isen tryckts ihop och man skymtar en stenig botten där i hålet. Det är väldigt lågt vatten just nu.

Till sist måste jag bara visa den här bilden av Tistelvägen. Den börjar faktiskt tina fram!

Och nej... jag orkar inte hålla på att luras och skoja och sånt. Även om det råkar vara 1 april.

Kommentarer

  1. Vilken fin tur! Kajkanten ser härligt skön ut och samlar säkert värme också.Mina hyggeskantstenar var lite i kallaste laget. Trots snön är det väldigt mycket vår i de här bilderna!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var härligt där i solen! Och snön smälter ju, även om det går lite för sakta i min smak.

      Radera
  2. Vilken härligt tur och vackra bilder, härligt när snön börjar ge med sig och försvinna. Fast här är vi lovade mer i slutet av veckan, måtte det vara det sista

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag håller tummarna för det. Att det är sista snöflingorna ni får före sommaren.

      Radera
  3. Håller tummarna för att vädret håller i sig. Vill flytta ut nu.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar