Mat-testning igen

Jag har haft turen igen, att bli utvald som testpilot hos Smartson. Den här gången är det en färdig soppa i kopp, som bara ska värmas i mikron 2 minuter, och ett surdegsknäcke. Soppan skulle jag aldrig fått för mej att köpa själv, så det ska bli spännande. Tänker ta med den till jobbet istället för matlåda nån dag framöver. Knäckebrödet testade vi nu ikväll. Gott, jadå, men inte så särskilt annorlunda än vilket annat knäcke som helst.

Idag är hunden på bajsätarhumör, hungrig som tusan tydligen, och jag bråkar på henne om det. När vi kommer fram till det lilla vindskyddet vid pulkabacken vid Vallen (ja, nu vet ni ju precis var vi var nånstans *S*) skyndar sej Bajsätar-Ida runt hörnet för att kolla om hon kan hitta nåt annat(?) att äta.

Här har hon kommit runt och här ligger det nåt mums fastfruset i snön. Jag tar den här bilden och går därifrån. Det dröjer ett tag innan hon kommer efter mej.

Avslutar med en skutt-bild. Skaren bär en briard rätt bra just nu och Ida gillar det, att kunna röra sej lite mera fritt än på länge, när promenaderna varit begränsade till skoterspår och sånt.

Kommentarer

  1. Jag kan föräta mig på hårt bröd. Leksans brungräddade är favoriten. Nu måste jag testa detta hårda surdegsbröd. Kul!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är ingen hårdbrödsätare, precis, och jag är inte särskilt begeistrad i det här heller. Men jodå, visst gick det att äta!

      Radera
  2. Det är gott när det är gratis hörde jag nån säga en gång! Ligger nåt i det tro? Nä... jag är inte heller nån knäcktetätare!! Men Ida då.... det finns så mycket annat än bajs att äta! Men du här väl fått smak på det du!?
    Kram och kli!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Han säger det, Sture, att "gratis är gott" *S*

      Dum-Ida. Det går i perioder, det där ätandet. Särskilt gott är det på vintern, i fruset tillstånd. Blaj, blaj!

      Kram och kli tbx!

      Radera
  3. Jag har blivit beroende. Tänk vad gott det är och vad gott det låter när man äter hårt bröd:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. *hi hi* Får mej att tänka på en kille jag har jobbat med, som verkligen älskar hårt bröd... han njuuuuuter med halvslutna ögon, tuggar och man ser verkligen hur gott han tycker att det är *ler*

      Radera
  4. Annika i Lindby19 mars 2013 kl. 18:16

    Knäckebröd är gott :-) Håller med Lena om Leksands brungräddade. Skit kan inte vara gott. Zendie äter hästskit i bland när det " bjuds" :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skit kan tydligen visst vara gott. Om man frågar Ida.

      Att de äter hästskit är inte hälften så äckligt. Det är ju bara vegetariskt och "torrt", liksom. Men hundskit... UUUUUURK!!!!!

      Radera

Skicka en kommentar