Dagens soliga promenad

Vindstilla och blå himmel. Röken från fjärrvärmeverket i Svartvik stiger precis rakt upp. Några grader kallt är det, men det går ju att klä på sig mot kyla. Det är svårare med vind.

Ostkustbanans Vänner har en del lok och vagnar. Vet inte om jag tror att de är några sanna entusiaster, precis, för det här ser mer ut som en samling skrot än en samling fina gamla tåg.


Fin skylt, iallafall.

Här var det en gång i tiden någonting som jag inte känner till. Sedan var det en bilskrot här (vilket syns på texten på taket). En gång lånade brukshundklubben lokalerna och hade en hundutställning(!) här. Det har också bedrivits teaterverksamhet i huset. Men numera står det helt tomt. Vad jag vet.

 Lilla söta boden med två små lika söta dressiner utanför. Det här har jag fotat förut, det vet jag.

 Sista bilden för idag. Tornet vid Svartviks Herrgård.

Och jo, jag hade kameran med mej idag. Men när jag klev ut ur bilen och Sture åkte vidare för att fylla en gasolflaska... ja, då låg ju kameran kvar där. Så dagens bilder är tagna med min lilla antika mobiltelefon. Blir trots allt rätt skapliga bilder, åtminstone när solen skiner.

Kommentarer