Bäbisar

Igår kväll såg det ut såhär i Mellansjö, för där var Sture med fam Öhlén/Nordin som dessutom hade lånat med sej lille Alfred, som behövde barnvakt. Här sitter de och äter tacos till middag. Ida är strategiskt placerad strax intill Alfred, för där är chansen störst att det hamnar mat på golvet *S*

Jaja, själv jobbade jag ju. Kul, det med. Så det så.

Vi har en donna som har ett par "valpar" att ta hand om. Här har hon hämtat dem, lagt dem på mattan och så sej själv strax intill. Lite gnällig är hon också. Och gräver i BIA-bädden varje kväll. Det måste vara en fantastisk kvalitet på materialet i den bädden... för som hon gräver borde den vara strimlad vid det här laget, men det är den inte. Knappt lite repig ens.

Mitt på dagen skiner solen igen, men lite senare, när vi är ute, då är det ganska så gråmulet. Men vad gör det? Vi har trevligt ändå.

Än ligger isen mellan bryggorna, men det kommer att bli vår. Det blir det alltid. Det är det bästa med vintern. Att den tar slut.

Kommentarer

  1. Stackars Ida... det är nog jobbigt att ha "luftbäbisar"!! Här har det varit svinkallt idag... inget lyckat prommisväder alls men ut måste man ju trots allt!
    Här är nog infektionen på gång... såret luktar illa... men han ska på omläggning i morgonbitti och jag hoppas att det bara är ett skrämskott!!
    håll tummarna!!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och jag hoppas att de ger honom en ordentlig antibiotikakur. Det kan nog vara en bra idé efter så här lång tid. Tror jag, alltså, som inte är nån läkare alls.

      Ut måste man, alldeles oavsett väder. Och det är som med vintern... det är skönt när man får komma in igen! *S* (Fast för all del, det brukar kännas rätt bra när man väl är ute också, även om det är kallt och blåser snålt).

      Jag håller tummarna, stenhårt, idag!
      Kram!

      Radera
  2. De ser ut att ha det väldigt mysigt, där i Mellansjö och Ida verkar väldigt nöjd med både spillchans och valpar.

    Och simma, som i inlägget nedanför, låter ju som en härlig möjlighet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. De gör det, ja. Ser ut att ha det mysigt. Det var väl "sådär" att få den bilden när man själv satt ensam på jobbet... *S*

      Men jag hade en bra kväll, jag också, där det kändes att jag gjorde skillnad för någon och det är alltid skönt att veta.

      Simma borde jag verkligen göra. När det är gratis och allting!

      Radera
  3. Ida borde kunna göra reklam för bädden! Förstår att hon längtar efter små valpar och kanske är lite skendräktig. Mira är steriliserad så vi råkar aldrig ut för detta. Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hon älskar sin bädd! Och sina bäbisar... men det är ju övergående, så det går ganska bra, trots allt.

      Radera

Skicka en kommentar