Jobbar

Har ett par bilder i mobilen, från förmiddagens prommis ner till Klampen. Men dem får jag lägga in här imorgon, när jag kommit hem från jobbet.

På väg hit idag köpte jag med mej en säkerligen god sallad från ICA. En sån där som man får plocka ihop själv. Jag valde en massa goda ingredienser, men egentligen hade jag lika gärna kunnat låta bli för häromdagen försvann mitt smaksinne. Helt och hållet och totalt. Jag känner ingen smak överhuvudtaget och det är rätt svårt att laga mat just nu. Jag gör det ändå och kryddar på känn och Sture påstår, som alltid, att maten jag lagar är så god, så god. Men som sagt var, själv känner jag absolut ingenting med mina stackars små smaklökar.

Jag hoppas innerligt att det rättar till sig snart, för det är outsägligt trist att äta mat som bara är konsistens och ingen smak.

Jobbet är som det brukar vara, roligt!

Kommentarer

  1. Men är det läge att jobba redan?! Man kan nog äta vad som helst när man är förkyld... man känner ju ändå inget!
    Var rädd om dig ochta det lugnt!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, det är kanske inte egentligen läge att jobba redan, men jag bytte ett pass i början av min förkylning (typ 3 veckor sen eller nåt) och skulle jobba tillbaka idag. Ville gärna göra det. Sen är jag ledig till måndag igen.

      Jag tar det så lugnt som det går och är rädd om mej.

      Kram!

      Radera
  2. Det får du göra, ta det lugnt, alltså.

    Vad synd, då kan jag ju inte fråga om salladen var god - har tittat på de där diskarna några gånger men aldrig köpt något.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var första gången jag köpte sallad på det där viset. Jag har inte bacillskräck på något vis, men ibland kan jag tycka att det är lite småäckligt med sån där mat som "alla" kan gå omkring och gräva i. Men det här såg fräscht ut, med "huvar" över maten, så att inte ens jag kunde hosta i den... *S*

      Skulle tro att det var gott. Egentligen. Jag fick ju välja själv och tog bara sånt som jag gillar! *S*

      Radera
  3. Usch så jobbigt och så seg den är förkylningen, hoppas verkligen du får tillbaka smaksinnet snabbt som attan .

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, äta utan att smaka är otroligt trist. Att "aldrig" bli frisk är inte heller kul. Men det går åt rätt håll. Långsamt, men det går.

      Radera
  4. Krya på dig! Den salladen ser väldigt god ut :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var den nog. När jag känner smak igen ska jag minsann köpa mej en till och riktigt njuta av den också! *S*

      Radera

Skicka en kommentar