Värmebölja

Idag har vi värme inomhus och Ida slipper ligga under täcket.

Igår kväll var det så stjärnklart så om det inte hade varit så kallt hade man kunnat stå där och beundra stjärnhimlen. Miljarder och åter miljarder stjärnor... det är fascinerande!

Men idag är det mulet ända ner på marken, nästan. Det innebär också att det plötsligt blivit en smärre värmebölja här i Mellansjö. -13 känns som en väldigt behaglig temperatur, faktiskt.

 Ida fryser inte ett dugg om fötterna.

Men bara ett par kilometer bort, i Grundsjön, är det helt strålande väder med blå, blå himmel och soooool. Det är så vackert att man bara njuter!

 I verkligheten är det såklart mycket vackrare än på bild, även om det inte är nåt större fel på bilden heller *ler*

Kommentarer

  1. Åhhh... vilka vackra bilder!! Så skönt att Ida inte brhöver lyfta alla fötter på en gång. Det är ju lite svårt det :D Har din förkylning
    blivit bättre?? Då gick det fort i så fall.
    Ha det fortsatt lika fint och soligt!
    Kram och kli

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ju svårt, som sagt var, att lyfta alla fyra fossingarna samtidigt.

      Njaeee.. jag skulle gärna vilja säga att förkylningen är på bättringsvägen, men det är tveksamt om det skulle vara sant. Det går skapligt så länge jag är i upprätt läge, men nätterna är hemska. Jag kan bara inte ligga ner, för då kommer hostan. Direkt. Och så får jag inte sova alls. Nu är klockan 02:30... och nej, det går inte att lägga sej ner.

      Det gör ju såklart att jag är galet trött och känner mej ännu sjukare. Skulle jobbat ett dygn idag, tisdag-onsdag, men har bytt bort det med en bussig jobbarkompis. Får jobba tillbaka åt henne vid ett senare tillfälle (och då är jag förhoppningsvis friskare än nu).

      Kram tillbaka! Och kli också!

      Radera
  2. Verkligen helt underbart vackra vinterbilder! Fast att hostan inte vill ge sig är ju elände och nog blir man trött av sånt. Det var tur att du kunde byta, annars har man ju faktiskt rätt att vara sjuk också!

    Jag brukar tugga i mig en bit rå gul lök (uähhh!) när jag har hosta som inte vill ge sig när jag ligger ner. Men det som hjälper för en, behöver inte göra det för en annan.

    Den översta bilden med Ida och och de två timmerstugorna är också väldigt, väldigt fin.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den översta bilden på Ida... där saknar Ida ben och fötter. Men den är ett snabb skott "från höften" och jag tycker också att de där ladorna är fina, så den fick komma med iaf.

      Det var jättebra att jag kunde byta lite, för att vara sjuk ett dygnspass kostar ungefär en veckas lön (drygt) för min del. Det är koefficienter och två kalenderdatum som ställer till det på det viset, så kan man slippa sjukskriva sig ett sånt pass är det ganska bra. Men visst har man rätt att vara sjuk när man är sjuk, det har du alldeles rätt i.

      Tugga rå lök låter inte värst gott. Min mamma brukar suga i sej en sockerbit och säger att det hjälper. Låter godare. Inatt har jag suttit upp och försökt sova och det gick väl sådär... hostan blir bättre iaf.

      Ha en fin dag!

      Radera

Skicka en kommentar