Torsdag

En bild på Ida från häromdagen... då när hon fick gå hem och ligga i badrummet ett liten stund när vi kom hem. För nej... jag har inte varit och införskaffat sånt där balsamspray ännu, sånt som är bra mot snöklumpar i pälsen. Idag var temperaturen bättre ur det hänseendet och hunden slapp snöbollar på benen.

Förmiddagens promenad... vi tar oss en titt på båtarna nere på Klampen. De ligger på land, såklart.

På eftermiddagen går vi åt andra hållet och passerar fotbollsplanerna på Essviksvallen. Här är det också "vinterstängt". Men förhoppningsvis så går tiden fort och vi har snart lite vår i luften (önsketänkande, ja jag vet).

Kommentarer

  1. Här har vi halv storm och snöväder idag och det gillar vi inte! Jag har inte heller köpt sånt där "underredesmedel" än... så det blir badrummet när vi kommer in. Där är det varmt och gott på golvet.
    Jo nu vill vi ha lite vårluft det håller jag med om!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Undrar om inte storm och snöväder är på väg uppåt genom landet... isåfall blir det snart vår (o)tur. Och i helgen skulle det dessutom bli riktigt kallt, hörde jag på TV. Dags att åka iväg och elda i Mellansjö, alltså.

      Jaja. Det blir vår. Det vet jag. Det tar bara lite tid.
      Kram!

      Radera
  2. Här har vi inte en vit flinga, men faktiskt en hel minus grad solen har däremot emigrerat för den minns jag inte när jag såg till senast.

    Den där hostan är ingen lek. Krya på dig

    SvaraRadera
  3. Har man en sån underbar lyx som golvvärme i badrummet kan man nog vara utan den där sprayen, trots att Ida-fian känner sig förvisad! :)

    Fy, så jobbigt att inte kunna sova ordentligt för hostan, hoppas verkligen att du kliver åt rätt håll nu.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ju så syyyyynd om henne om hon måste ligga där en kvart.. jag ska nog skaffa mej spray iallafall, jag.

      Men hostan, den ska DÖ!! Jag blir så trött, så trött när jag inte får sova. Och att vara trött blir man inte friskare av.

      Radera
  4. Ingen tippen-runda på flera dagar - du måste verkligen må ynkligt. Åh, blir det inte bättre måste du gå din… Hälsocentral. På en söndag går ju inte det så bra, dock, hoppas så att du blir bättre fort.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ynklig var ordet.
      Men nu har jag bloggat ikapp.

      Radera

Skicka en kommentar