Och så tar vi en repris igen, då...

Efter jobbet blir jag, som alltid, hämtad av min goa sambo. Han kommer direkt från hyreshuset, där han haft en liten "dejt" med rörmokaren, för såklart är det lite krångel med värmen nu när temperaturen kryper neråt -20. Typiskt.

Lika typiskt är det att tvättmaskinen har slutat fungera. Igen. Undrar hur många tvättmaskiner vi köpt till det där huset? Det är ett otal. Den som nu slutat fungera blev två år gammal i augusti, så garantin var naturligtvis slut. Nåja. Det finns ju firmor som inte gör annat än säljer nya tvättmaskiner, så vi bestämmer oss för att åka ut till Birsta och "hämta" en ny. Men, vad tror ni? Givetvis är släpvagnen full i skräp och skrot igen, så först måste vi ta oss en tur till tippen på Blåberget. Preciiiiiiiis som vanligt, alltså. *S*

Bilen ovan är från tippen. Var skärpan tog vägen vet jag inte. Men vem bryr sej? Tippen är tippen är tippen är tippen... skärpa eller inte. Skit samma.

Här har de erbjudande på nån tvättmaskin, har Sture sett i nåt reklamblad. Så för att slippa leta runt så traskar vi in här och köper en sån. Sture försöker pruta. Säger åt säljaren att han vill ha "ett bra pris". Säljaren tittar förnärmat på honom och svarar att det "ÄR ett bra pris" redan och att han minsann inte kan göra nåt mer på det. Sture blir lika förnärmad han och drar nån historia om El-Giganten och prisgarantier och jag vet inte allt. Och sen köper vi ändå den där tvättmaskinen för det priset som står på prislappen. Ovanligt, faktiskt. Han brukar alltid kunna pruta, åtminstone litegrann. Orken tröt väl litegrann idag..?

Sen... tillbaka till hyreshuset... av med tvättmaskinen från släpvagnen och ner med den i tvättstugan i källaren. Det gick rätt bra. Men tiden rinner iväg och jag börjar bli ordentligt hungrig.

Vilken tur att jag igår bakade denna mumsiga paj medan tomatsoppan stod och puttrade på spisen. Den kom väl till pass som middag idag. Snabbt och lätt att värma i mikron, sedan bara på med lite "hö" på tallriken. Ja, det är Stures ord för sallad *S* Gott var det och mätt blev man.

Kommentarer

  1. Jag börjar undra om ni delar all er tid mellan tippen och elektroinkfirmorna ?! :D det är ju klart att en tvättmaskin i ett hyreshus inte håller lika länge som den man har hemma... men lite längre kan den väl "stånka på" tycker jag!
    Lite mat fick ni ju till slut så ni överlever väl...hoppas jag !
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det känns så... tippen och så köpa, köpa... är det inte byggmaterial så är det tvättmaskin. Men det finns väl ett slut på det här också, tror jag. Hann ju faktiskt med några timmar på jobbet också idag. Och mat, ja det hjälper upp tillvaron rejält ibland! *S*

      Kram å kli!

      Radera
  2. Paj är är såååå gott och din ser verkligen extraläcker ut. Hö till var roligt! :D. Min tvättmaskin har stånkat på i 15 år nu (oh då var den redan ett par år, tror jag) - rätt var det är går den väl inte längre, kan jag tro.

    Du är bättre, hoppas jag, eftersom du kunnat jobba - det är bra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, nog är jag kanske lite bättre, det vill jag tro. Det var ett viktigt möte på jobbet, så jag ville gärna vara med på det. I helgen jobbar jag "på riktigt", ett par pass. Och på måndag blir det dygnsjobb. Det ska nog gå bra.

      Radera
  3. Ja tänk att det sällan stämmer med garantier.
    Vi hade en himla tur med vår förra bil. Helt plötsligt gick turbon sönder och det skulle kosta 12 - 15000 att laga den. Döm om vår förvåning när vi fick veta att garantin gick till 10000 mil och när vi tittade på mätarställningen så stod den på 9970 mil. Prata om tur! Självrisken kostade oss dock 3000 men det kunde vi ta då.
    Ha det så gott! Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, ibland har man flyt... men oftast tycker jag att man preciiiiis har passerat garantigränsen när något går sönder.

      Radera

Skicka en kommentar