Jodå... jag har fotat

Jo, jag har fotat de senaste dagarna, men inte riktigt orkat lyfta de usla bilderna ut ur kameran, in i datorn och sen ut på nätet. Energin tryter lite för tillfället.

Denna dag, fredag, började jag med att söka mej till ett apotek och införskaffade där både slemlösande och hostdämpande. Tänkte att jag skulle få sova lite istället för att sitta uppe och hosta och dricka te halva nätterna.


Hunden har såååå tråkigt, när mattemänniskan inte riktigt orkar engagera sej. Packar in ett par-tre små godisar i en tom chokladask och hon har att göra en liten stund. Strimlar hela kartongen som avslutning, så det blev till att städa lite efter den aktiviteten *S*

Sen hämtar jag tre olika plastbyttor i köket och lägger en gotta under varje. Nema problema tills hon kommer till den röda.. den var svåååååår att få tag i och for runt som värsta hockeypucken på golvet.

Lite otålig och vill ha MEEEEER GODIS och SNABBARE så tar Ida och hittar på sin egen lilla aktivitet; lyfter upp den här mojängen och trycker upp den ända upp i ansiktet på mej. "GE mej godis NU!" verkar hon säga. Jag hann bara ta den och ge godis innan hon hade plockat upp den igen. Och igen. Och igen. Och igen... Helst skulle jag väl fyllt halvlitersmåttet med gotter och ställt den på golvet som en matskål, ungefär... hon är ett matvrak, den söta fröken Briard!

Kommentarer