Isberg och shopping

Vi har fått ett eget "isberg" utanför huset. Nåja, isberg är kanske att överdriva, men snön som rasat ner från taket har den här lite häftiga formen.

 Just häftiga är vad jag vill kalla de här monstren också.

De är riktigt läckra och roliga att titta på.
Så särskilt roligt är inte resten av det jag ägnar eftermiddagen åt... jag är nämligen på Birsta City och försöker hitta mej ett par nya byxor. Efter att ha provat mej igenom säkert 25 par, varav de allra flesta hade för korta ben, så lyckades jag faktiskt hitta ett par jeans som passade. Och så ett par lite brunaktiga byxor också och de var till och med på rea. Puh. Mission impossible avklarad.

Att jag dessutom hittade mej ett par nya inneskor var en stor bonus. Skor är, om möjligt, ännu svårare att hitta än byxor. Fick presentkort av Sture i julklapp ämnat just för såna här nya dojjor. Känns fint att jag hittade ett par! Ful färg, men sköna.

Efter detta var jag mer än nöjd med Birsta. Tänk att det finns folk som har det där som fritidssysselsättning? Att ranta runt och glo i shoppingcenter?! Jaja... smaken är ju olika, men själv kan jag tänka mej ungefär en miljon andra saker som är roligare att göra.

Slut på ljus som vanligt när vi är på väg hemåt. Det här är fjärrvärmeverket i Svartvik.

I bilen lyssnar vi just nu på Det som ska sonas, en deckarhistoria som utspelar sig i min mammas hemtrakter kring Tomelilla, och just nu är det rättså spännande. Vi skulle behöva åka lite mer bil så vi får höra hur det går! *fniss*

Kommentarer

  1. Åh, vi lyssnar också på deckare i bilen. Ibland får man ta sig en extra runda:)

    De där figurerna har jag också kollat in. Visst är de häftiga!

    Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. De är ju det, häftiga! Just idag råkade konstnären själv vara på plats för idag var sista dagen de stod där i Birsta. Nu ska de vidare till en utställning i Ekerö, berättade han, en trevlig ung kille!

      Radera
  2. Vilka rolig monsterklan! Tack för att du förevigade dem.

    Jag är djupt imponerad över att Birsta fortfarande står kvar, måste jag säga. Är inte alls lika övertygad om att det gjort det om jag hade provat så mycket. Jag hade gett upp efter tre stycken och åkt hem arg som en bålgeting (eller stampat ner stället) - vad bra att din uthållighet belönades. Och sköna inneskor också, grattis.

    Håller helt med, jag förstår verkligen inte heller denna frititssysselsättning, vi hör nog till nån annan slags ras! ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men jag hade ju laddat för det här i flera månader. Att jag skulle köpa nya brallor istället för dem jag fick marschallbränsle på så de blev förstörda när jag var på nån jobbgrej i höstas. Så jag kände att jag måste, för hade det inte blivit nu så hade det dröjt flera månader igen innan jag samlar ihop tillräckligt med energi för att göra ett nytt försök. Och då hade jag ta mej 17 fått gå byxlös. Och det är inte så lyckat heller... *S*

      Och inneskor måste jag ha, för mina fötter är ju så dumma och gör ont.

      Jo, jag är väldigt nöjd själv, med att jag lyckades shoppa så bra!

      Radera
  3. Vilken skulle det stå.

    Och berget kul! Tur att ingen av er fick det i skallen!

    SvaraRadera
  4. Säger som Hillevi... vilken tur att ingen hamnade under det där berget!!
    Byxor måste man ju ha... men det kan vara svårt att hitta rätt. Jag har sån tur så det finns en liten affär (men naggande god) här i lilla Skutskär som har byxor till mig... behöver inte ens prova!! Man får dessutom sina inköp i en kasse som det står Hillevi på!!
    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte ens prova?! Och de passar?!!!! Kära nån...

      Du tror inte att du kan ordna nån sån där liten kasse, bara, åt Hillevi?! Eller ta vara på den du får nästa gång du handlar byxor. En sån skulle väl vara kul att ha, om man nu råkar heta Hillevi alltså.

      Radera

Skicka en kommentar