En onsdag

På förmiddagen lyser solen så fint, men det är kallt. Onödigt kallt. -25 grader på morgonkvisten... men det kryper så sakteliga uppåt, för titta där borta - det kommer lite moln. Det är bra, för då brukar det bli lite varmare.

Jag är tyvärr sämre igen. Hostar och hostar och känner mej rätt vissen. Det börjar bli lite länge nu, tycker jag.

 Det ryker så hemtrevligt ur vår skorsten. Enda huset längs den här vägen, som är bebott just nu.

Snö kan ju vara rätt snyggt...

 ... när det fastnar på buskarna.

Här har vi skottat en liten gång bort till luftvärmepumpen, som behövde av-isas litegrann. Och molnen börjar samla ihop sej ordentligt över sjön därborta. -15 känns väldigt behagligt.

Kommentarer

  1. Nog verkar det vara onödigt kallt... men oj så vackra bilder du tagit! Vad duktig du är!!
    Här har vi bara - 7 grader nu på kvällen!!
    Kram och kli

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så varmt och skönt ni har det, då! Gläd dej!

      Tack för komplimangen!

      Radera
    2. Meen... jag läste visst inte riktigt jag!! Så eländigt att det tog om igen! Nu måste du ta det lite lugnt så du inte blir riktigt sjuk. Fast det tog ju lång tid även för mig så det kanske är så med den här sjukan! Men hosta är INTE roligt att ha... så vi hoppas att den ger sig fort!
      Kryapådigkramar

      Radera
    3. Jag försöker ta det lugnt. Jobbar inte förrän på söndag igen. Det är bra.
      Kram tbx!

      Radera
  2. Djupfryst, verkligen… burrr. Fint med den solbelysta röken från skorstenen - lite värme i allt. Men att du ska bli sämre igen var verkligen mycket dumt av dig! ;) Hoppas lindring i kylan gör att det vänder rätt igen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är så korkat att gå omkring och må så här så länge. Jag blir helt orkeslös.

      Radera
  3. Ni har det kallt ni men vackert , fast våra ynka -5 känns som 25 för det är så rå kallt och inte behagligt alls .

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ju så... att det kan upplevas olika. Blåser det inte så är det ju bara att klä på sig.

      Radera
  4. Vi kommer upp v 8, Mattis med familj vill upp.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ni vill väl också?! Välkomna är ni!

      Radera
  5. Nu flyttar jag snart till sydligare breddgrader! Kan det inte vända snart???

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jodå! Vi går ju mot ljusare och varmare tider. Det vet jag! *S*

      Radera
    2. Och du.. dina hönor värper ju. Det är ett vårtecken!

      Radera
  6. Ja vi vill oxå men inte så kallt...usch såg att det är mkt snö igen....
    Krya på dig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det har inte kommit så värst mycket snö sedan ni var uppe senast. Inte så jättemycket skottning.

      Tack, det blir vårdcentralen idag.

      Radera

Skicka en kommentar