Dagen igår... och idag

Igår vaknade jag halv fyra... ont i halsen och lite eländig. Pysslade lite men kände mej mest trött. På kvällen hämtade vi 80 kg hundmat och förpackade in den i ett par olika frysar. Sen kände jag mej ännu mer trött. Så det blev inget fotograferat och inget bloggat.

Idag sov jag ända till tjugo i sex och det är ju mycket roligare än halv fyra. Fast lika ont i halsen hade jag. Gjorde klart ett kort på förmiddagen, promenerade ner till Klampen och försökte rent allmänt kurera mej inför eftermiddagens APT. Vi hade mycket att prata om men jag kraxade lagom, något hindrad av halsontet. Efter mötet levererades några kort och en dörrklocka :-) och sen åkte vi hem, lyssnandes på slutet på vår ljudbok i bilen. Nu blir det till att hitta den andra som jag köpte samtidigt, på Experts utförsäljning. Undrar var jag kan ha lagt den nånstans? På nåt "fiffigt" ställe, antagligen... hmmm... *funderar*

Ja, just ja. Dagens bild visar stackars, stackars, STACKARS Ida, som blev tvingad att ligga i badrummet en liten stund när vi kom in. Pälsen var full i snö och i badrummet har vi golvvärme, perfekt för att tina av hundar. Fast hunden i fråga blev ju väldigt deprimerad över att bli så undanskuffad och ensam. Öppen dörr och bara en stol framför hjälper ju inte, hon känner sej ändå bortkörd och instängd och eeeeeeensam. Stackars Ida.

Kommentarer

  1. STACKARS Ida! STACKARS dig! Du kunde också ha packat ner dig mot den sköna golvvärmen - ont i halsen och känna sig ruggig är inte det roligaste.

    Vilka mängder hundmat! Nu räcker det ett tag igen.

    Krya nu på sig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, bevare mej... vi hade ju 20 kg kvar av förra omgången mat också, så nu är det knökfullt i frysarna.

      Ida hade iaf blivit väldigt mycket nöjdare om jag också legat där på golvet tillsammans med henne. Badrummet är beläget alldeles mitt i huset och med dörren öppen har hon full koll på allting och man kan prata med henne också. Men hon tycker vansinnigt synd om sej själv ändå. Inspärrad. Utkörd. Bortglömd. Ensam och Stackare... ja, det finns många ord som stämmer in på hur hon ser ut att känna sej. I säkert tio minuter, arma krake! *S*

      Radera
  2. Men stackars Ida hur kan matten låta henne ligga där på badrummet alldeles ensam ;-) ont i halsen och hängig då är vi två. Krya på dig .

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, djurplågare är vad jag är. Om man frågar den arma hundstackaren, alltså.

      Radera
  3. Tack, snälla du! Om du visste så glad jag blev!

    SvaraRadera
  4. Ta lite honungsvatten och passa på att vila. Inte kul med halsont! Bara väntar på att alla nya baciller på jobbet igen ska hoppa på mig och anfalla mig också. Jag hukar mig!
    Krya på dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, det är inget vidare. Är lite orkeslös, men det går ju över såklart. Värre kunde man haft det.
      Tack för omtanken!

      Radera

Skicka en kommentar