Jag ger blanka tusan i...

... om jag stör nån jägare. De har inte större rätt till skogen än vad jag har! Fast nån större lust att bli tagen för en älg har jag inte, så på med reflexvästen och ut i skogen med oss, bara! Ida har en väst, hon också, någonstans. Kanske ska jag leta reda på den.

Men när vi kom ut till platsen där varningen var placerad igår, så fanns den inte där idag. Så bra. Riskfritt, alltså.

Ingen snö finns kvar heller och det är minsann något att vara glad åt. Skönt är det. Blött, visserligen, men hellre det än snö. Så tycker jag.

Mina goa före detta kollegor, A-L & P, var här idag för att hämta några kort. Med sej hade de fina blommor till Sture! Tack så mycket!

Kommentarer

  1. Hörruduru! Vilken härlig bild där överst, med reflex och ett par röda stövlar längst ner1

    SvaraRadera
    Svar
    1. Röda stövlar och neonfärgad upptill... ingen kan väl ta mej för en älg iallafall?! *S*

      Radera
  2. Måste fixa reflexer till affe och oss nu när det är mörkt både till och från dagis, tack för påminnelsen :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, nu är det kolsvart ute nästan hela tiden, utom en liten stund efter lunch, känns det som. Reflexväst är super! Inget som dinglar och fastnar och har sej. Smidigt och bra.
      Kul att du bloggar lite nu och då!!

      Radera
  3. Ingen kunde ta miste och tro att du var en älg där , gäller att vara rustad i jakttider och det är du ju !

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, minsann! Inga älgar ser ut som jag, men jägare skjuter ju ibland på allt som rör sej, har jag förstått, så säker vet jag inte om man är ändå.

      Ha en underbar helg, där på... K... nu har jag glömt vad det heter, dit ni ska! *S*

      Radera

Skicka en kommentar