Grå november

Överallt tjatas det om hur mörkt det är och hur grå och TRIST den innevarande månaden, november, är. På radio, på TV, på jobbet...  Och visst kan jag hålla med om att det är mörkt och ibland grått också. Men trist?! Icke i min värld. Nej.

Hackspetten hackar och lyser röd och grann. Det är ingen snö och man behöver inte skotta. Är inte det något att glädja sej åt, kanske?! Jo. Det är halkfritt och lätt att gå i skogen. November är en underbar månad!

I vår kommun är det helt gratis att lämna in sina sopor på återvinningscentralen. Varför, varför, varför ligger det då såna här däck- och skrothögar lite varstans?? Jag fattar inte det.

Och detta inlägg... är mitt 700:e i den här bloggen! Oj, vad jag babblar.

Kommentarer

  1. Trist var ordet!! man undrar ju hur folk är funtade? Fattar de ingenting??
    Grattis till dina 700... du babblar ju väldigt:D
    Stor kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, jag tror inte att de fattar någonting.
      De här grejorna måste de ju ändå ha lastat på en släpvagn eller nåt.. varför då inte istället köra dem dit de skulle, till återvinningen, istället för att dumpa dem här???
      Korkat.

      Tänker på dej idag, Bibbi!

      Radera
  2. Hej, du babbliga! Tycker också att det är skönt utan snö men såna där skrotdumpningar är verkligen hemska, man blir ledsen i hjärtat.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej hej!
      Kul att du är här en stund, även om jag inte precis hade nåt att glädja dej med.
      Ha det allra bäst!

      Radera

Skicka en kommentar