Barn-dag

Idag blir det en hel rad med barnbilder, men vi börjar med en segelbåt. Det var nämligen kappsegling nere vid Klampen idag. Vi gick (ja, alltså... jag gick med Alfred i barnvagnen medan de tre stora barnen cyklade) dit för att titta. Men det kan jag tala om, att det där med att titta på segeltävling... det är hur trist som helst. Det bevisades också av att vi var de enda åskådarna tillsammans med en, jag säger EN, enda person till.

De här barnen har dock inga problem med att roa sej, så om nu segeltävlingen inte var nån hit, så hade vi kul på den här lilla stranden istället.

 Ni ser den målmedvetna blicken...?!

(Borttagen bild)
Men där står Emil på vakt! Och släpper inga bäbisar ner i vattnet. Attans! *S*


Johan hittar en fjäder. Han är ganska så övertygad om att den är gjord av plast. "Den känns så iallafall!"

(Borttagen bild)

Så småningom ska vi ta oss hemåt igen, men... det här är väl Sommarlov med stort S?! Sitta på en brygga och dingla med benen. Emil och Alice ber så snällt om att få sitta kvar en stund och det får de ju såklart. De cyklar hem när de har dinglat färdigt.

Efter mat i allas magar blir det Dyket idag igen. Jag skrev det ovan och jag skriver det igen, de här barnen kan roa sej! En boll, en upphittad plastkasse... och de har hur kul som helst i flera timmar!

(Borttagen bild)
Läsk med långa sugrör uppskattas (och sen kan man ju leka med dem också i plurret! *S*), ett kexpaket och och den här eftermiddagen är en Bra Eftermiddag.

Alfred får också dricka med sugrör. Men badar inte. Istället får han gunga och leka i klätterställningarna, åka rutschbana... OCH, såklart, busa på bryggan och kasta bollen till de badande, gräva lite i sanden och myyyyysa, han med. Men vattentemperaturen var inte sådan att jag tyckte att han skulle bada.

Till föräldrarna till dessa fyra goa ungar: Tack för lånet!

Kommentarer

  1. Du är nog den underbaraste bonus-Mormor/farmor som jag känner!

    SvaraRadera
  2. Du känner nog inte så många.

    Ha en härlig semester!!!!!

    SvaraRadera
  3. Cornelia, du är bäst! Tjafsa inte emot! ;)

    SvaraRadera
  4. Jag säger det också igen - de där tre kan verkligen ta vara på sin barndom och sina lov! Den fjärde har bra läromästare!

    SvaraRadera
  5. Det är härliga ungar, Hillevi. Och de har så kul tillsammans! Lille Alfred får hänga med så gott han kan och de är så måna om honom också.

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  6. Tråkigt kanske att titta på men bilden av segelbåten är härlig och alla bilder på fina ungar ! Ljuvligt att få rå om dem kan jag tror !

    SvaraRadera
  7. Japp. Intensivt och härligt!

    SvaraRadera
  8. Jag håller med Annalena!!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar