Hudiksvall tur och retur

Börjar dagen med att "gräva" i golvbrunnen. URK, så mycket hår och gegga man hittar där. Men nu slipper jag väl bada fotbad när jag duschar ikväll (för att vattnet rinner ut så sakta, alltså).

Vi åker till Hudik, för Sture får tre shoppinguppdrag helt plötsligt och eftersom vi inte precis har nåt vettigare för oss, så varför inte? *S*

Sen går det inte så värst bra för honom, för en av de tre butikerna som han ska besöka har konkursutförsäljning och en har stängt! Då återstår bara en, så jobbet är lätt fixat. Vi stannar till för att köpa oss en glass, men vad skådar mitt öga när jag kliver ur bilen?!?!! En Panduroåterförsäljare i en av sjöbodarna! Vilken söt liten butik! Jag struntar dock i att kliva in över tröskeln, för hur kul är det med just Pandurogrejor, egentligen? Världen är full av mycket skojigare scrap-prylar på andra ställen.

Men de har världens snyggaste gatupratare, det har de.


Och vi äter årets första kulglass... mmmmm!

På hemvägen stannar vi så Ida får komma ut och sträcka lite på sej. Vi har bullar med oss, för jag hade tänkt att vi skulle fika nånstans, men efter glassen orkar vi bara inte.


Vitsippor i massor var det också där vi stannade. Så vårfina de är!

 När vi är nästan hemma plingar det till i min ficka... sms från lillsyrran.

Ni minns min syster, va? Hon som var här och käkade hamburgare på påsklovet (och ja, jag frågade om jag fick lägga ut just den här bilden på henne. Hon tyckte till och med att jag skulle skriva att hon är singel *ler*).
Hur som helst... min syster fyller 38 i höst. Och får fortfarande visa leg på Systemet :) Jag vet inte om man ska beklaga eller gratulera?

Kommentarer