Hemma! Fast borta igen...

Igår orkade jag inte fota och inte skriva heller... Bussen kom och hämtade oss på hotellet 02:15 och innan dess hade vi checkat ut och sånt. Kl 06:00 gick planet från Antalya och drygt fyra timmar senare landade vi i Östersund, som visade sej från en härligt solig sida.

Två timmars bilresa hem hade vi kvar då. I Bräcke var jag såååå hungrig att vi svängde in på ICA för att köpa en macka. Där stod polisen och hade blåskontroll. Inga problem, såklart. Sture är alltid spik nykter när han kör bil. När vi åkt kanske 200 meter efter ICA har polisen en blåskontroll till(!!!). Sture är fortfarande nykter *S*

Hämtar underbara Ida hos grannen. Hon blir glad, såklart. Och jag med. Vi har fantastiska grannar, som tar hand om, och tycker OM, Ida på allra bästa sätt och det känns helt tryggt att ha henne där hos dem. Men visst blir jag lite tårögd när jag kommer hem till henne, det blir jag.

Men... nu är det fredag och vips! får jag ett litet shoppinguppdrag. I Bräcke. Känns lite dumt, vi var ju där igår. Men okej... jag får bra med milersättning så vi klipper gräs, tvättar och torkar och tar in tvätten, Sture handlar lite... och sen åker vi. Till Bräcke en gång till. Inga poliskontroller idag.

Äter middag på Jämtkrogen efter utfört uppdrag. Det hela blir som en liten (14 mil enkel resa) trevlig utflykt och sen svänger vi av E14 och tar oss en tur till Mellansjö, där denna vackra solnedgång blir förevigad. Så var vi då hemma igen... fast borta... i Mellansjö. Men det är lite "hemma", det också.

Kommentarer

  1. Tack för reseberättesen - sånt är så roligt. Säkert kommer många bilder till nytta i din korttillverkning dessutom och är hur som helst ett fint minne med alla vackra foton.

    Att Ida kan ha det så bra under tiden är verkligen en förmån att värna om!

    SvaraRadera
  2. Att någon annan kan tycka så mycket om min hund är verkligen något att glädja sej åt!
    Hon kunde inte ha ett bättre extra-hem.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar