Dagen idag börjar med lite jobb. Och sen lite "shopping" i Matfors.

På kvällskvisten, när jag och Ida går förbi samma tussilago som igår, har jag iallafall lill-kameran med mej. Tänk, så de lyser som små solar, dessa små vårblommor!

Vi är ute i det allra sista ljuset och det är synd för här borta...

... har vi årets första svanar vid Klampen!

Det hade varit lättare att få vettiga bilder på dem om det varit lite ljusare.

Men vackra är de.

Nästan lika vackra som Damen med Skägg, hon som skrotar runt här på den lilla strandremsan. Gissar att hon letar nåt smaskigt (läs: äckligt) att äta. Hon har redan tuggat i sej x antal förbjudna saker.

Kommentarer

  1. Jag har sett flera sträck med svanar på väg norrut över våt tomt de senaste dagarna... de har nog nått upp till er nu! Visst är det härligt med öppet vatten och svanar!?
    Kram

    SvaraRadera
  2. Just en sån tussilago jag hade velat hitta! Så bra att du gjorde det åt mig ;) - och den känslan när man ser den första är verkligen speciell, år efter år. Och svanar och öppet vatten och solen som just försvinner ner under horisonten. Mmmm!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar