Ber om ursäkt för att det händer lite för lite i den här bloggen. Men det är själva Livet som är rätt händelselöst för närvarande. Jag är långledig från jobbet och pysslar på hemma. Inte mycket att fotografera och skriva om, precis.

Men i Mellansjö, där vi varit sen igår, är det härligt. Grannarnas båt håller på att tina fram här vid strandkanten, fast det är myyyycket mer snö här än hemma.

Solen skiner och vi tar en skön prommis på isen. Ida tycker det är lattjolajbans!

Stormen har tagit en del träd...

... och vägen håller på att tina fram! Det är inte länge sedan det var sparkföre här. Svårt att tro.

Det är härligt att vi har årstider i det här landet. Fördelningen mellan dem kunde dock vara lite annorlunda, tycker jag. Längre sommar och kortare vinter, vad sägs om det? Gärna väldigt lång höst också, för då trivs jag!


Och snart, kanske om bara två och en halv månad eller nåt, kan vi BADA i sjön! Samma sjö som just idag var ett utmärkt promenadställe. Lite fascinerande att tänka på, faktiskt.

Kommentarer

  1. Åh... det syns minsann att åren är på väg till Mellansjö också! Härligt tinande bilder! :D

    SvaraRadera
  2. Det är den verkligen, på väg!
    Det var inte ens kallt i huset när vi kom dit, utan luftvärmepumpen orkade hålla varmt. Det är ett vårtecken om något.

    Klyftiga vovvar du har, som knäcker alla aktiveringprylar du köper åt dem! Heja Ankan och Embla!

    SvaraRadera
  3. Men har ni såå mycket snö kvar??!! Här var det helt rent i går kväll... men nu har vi ett vitt täcke på ca 5 cm. Helt onödigt om du frågar mig!!
    Ha det gott i stugvärmen.
    Kram och mycket kli !!

    SvaraRadera
  4. Ja, i Mellansjö ser det ut såhär, men det ligger ju 10 mil in i landet. Här ute vid kusten är det myyyycket mindre snö kvar. Och det är skönt.

    Du har väl sett bilden på våra snödroppar, det är ju länge sen jag visade den! Så det är på G här också.

    Solen skiner och jag med! *S*
    Kram!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar