Riggar kameran på en askkopp på ben, trycker på knappen som ger mej 12 sekunder att springa runt och sätta mej bredvid Sture och leeeeeeee.... *S*


På kvällen tar jag mej en närmare titt på det lilla klistermärket som sitter på bänken framför TV-n. Jo, jag har sett det, men inte så noga. Nu upptäcker jag att det är en pil i riktning mot Mekka. Så bra, då vet man vartåt man ska vända sej när man ska knäfalla och be... fast det tänker ju inte jag göra, precis.


De egyptiska vägguttagen ser inte just ut som dem vi har i Sverige, men det är inga problem för man får låna (alldeles gratis!) en adapter i receptionen. Den ser aningen mysko ut, men personalen försäkrar att den fungerar utmärkt. Vilket den också gör, fast då måste man palla upp kontakten litegrann med det som finns tillhands, annars ramlar den ur och rakapparaten blir inte laddad alls. Men alla sätt är ju bra, utom de dåliga.


På kvällen är det eld- och fakirshow. Jag är inte ett dugg intresserad av att se folk som hoppar i krossat glas och bränner sej på ryggen så att "pälsen" glöder. Nej, usch o fy. Men jag tycker det är lite fint när de jonglerar med facklor så här.


Och så blir det ju rätt kul bilder också.

Kommentarer