Efter några om och men och hit och dit kommer vi iväg till Mellansjö med ett vedlass. Det här är det vi fått med oss den här gången. Travar upp det under taket utanför garagedörrarna, där det kommer att få ligga och torka till nån annan vinter.


Sen tar Ida och jag en prommis ut på udden. Hon är som barnen, måste ut och testa isen, som lagt sej litegrann... just här är det ingen fara för det är grunt, som synes. Men senare vill hon mycket längre ut i vassen och jag känner att "nej, nu får jag nog ta tillbaka henne för den här tunna isen håller inte för mej och går hon igenom längre ut så klarar jag inte att få upp henne själv!"


Och snäll som hon är kommer hon såklart tillbaka så fort jag säger till henne.



Halkar lite med ena frambenet *ler*


Här ligger lite is runtomkring stenarna.


Vackert och nästan lite spöklikt.


Sen ringer Annalena från jobbet och funderar lite med mej. När jag talar om hur vackert det är, så säger hon:
- Du HAR väl kameran med dej?!

Och det har jag ju... *S*

Kommentarer

  1. Så ni har is redan?? Här är det inte ens frost än... men det kommer nog. Ved kan man nog inte få för mycket av... den kan få ligga till sig lite!
    Ni har fullt upp med alla ställen som ska skötas! Vila lite också!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vad duktig du är som har med kameran överallt! Jag orkar inte släpa med min... Men nya telefonen har bra kamera så jag ska försöka komma ihåg att använda den:-) Skönt med mycket ved!

    SvaraRadera
  3. Ja se vad vackert det är med naturen!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar