Testar att göra blåbärsglass. Klart sämst av de tre sorter jag har gjort hittills, trots att jag verkligen gillar blåbär.


Rensat kanske halva gången (ja, bortsett från ogräsodlingen mellan plattorna längst fram i bild, då...). Bara resten kvar. Har skaffat ogräsättika, som jag tänkte använda längst bort, där det är nästintill stenhårt och väldigt svårt att få nåt grepp om ogräset.


Fållar upp två par byxor till Sture. Känner mej lite duktig *ha ha ha*


Kvällsprommis på Klampen igen. Denna gång har jag med mej en burk...


... för jag tänkte plocka smultron, vilket jag också gör. Ett par deciliter blev det nog, trots att Någon Annan varit och plockat på de första ställena. Jag traskade vidare och hittade på andra ställen.

Och om det här på bilden ovan är hjortron, så har jag hittat ett hjortronställe också. Ja, alltså... ni får ursäkta en skåning som faktiskt inte är helt säker på hur hjortron ser ut när de växer?? Inte är det särdeles gott heller, men det är en annan historia.


Kommentarer

  1. Jag har gjort vaniljglass i vår glassmaskin! Var hittar du recept, på internet? Jag är osäker på om det är hjortron du hittat ser ut så men känner inte riktigt igen bladen! Ha det bra, bästa Cornelia!

    SvaraRadera
  2. Allra bästa Annalena!

    glassrecept.se är ett trevligt ställe... *he he*

    Grundrecept på italiensk glass, med choklad och valnötter i valfri mängd, det blev gott!

    Och jordgubbsglassen var delikat, den med!

    Hoppas att ni har en alldeles underbar sommar och semester (fast jag har ju noll koll på om den har börjat ännu?)!

    SvaraRadera
  3. Jo just idag gick jag av sista passet, och Peter igår så nu är det 5-veckors härlig sem som väntar. Ska kolla in det Italienska receptet, låter smarrigt! Vi kanske hörs nåt om vi tittar förbi i Mellansjö! Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar