Tyvärr regnade det idag, när det var dags för den årliga Ortviksdagen. Men men... vem är gjord av socker och smälter i lite regn?! Inte vi iallafall. Och inte en hel massa andra heller, uppenbarligen.



Årets tema var "Resa jorden runt" eller nåt i den stilen. Här är Johan i Sverige och kastar repringar på älghorn. Han lyckades bättre än jag, som missade alla fem ringarna. En av mina ringar studsade mot älgskallen, det måste ha varit en älgstudsare, eller hur?! Johan däremot fick åtminstone en ring att hänga fast på "trofén"!


Som pris fick man en kåsa, oavsett om man träffat eller ej. Bra, så slapp jag bli utan! *S*



Här kastar Sture. Även han lyckades få en ring på en av taggarna.



Här är Vickan "i Korea" och kastar följaktligen "koreaboll". Det var hur svårt som helst. Ingen vuxen klarade att få i en enda boll... inte Vickan heller. Och inte jag.


Jag känner mej aningen misslyckad efter dagens övningar... *ler*



Killarna från Bosvedjan klarade dock av det där med koreaboll och vann varsin drake att flyga med i sommar. Lycko dem!




Mat och fika bjöds det på lite varstans på området. Här är Sture "i Amerika" och väntar på hamburgare. Var mannen bakom honom kommer ifrån förtäljer icke historien.

Kommentarer