Jahaja. Så var det då lite vinter igen. -4,5 grader på morgonen, men blå himmel och sol. Det är ju fint!


Löjtnantshjärtana är väl kanske lite mindre lyckliga idag.


Ägnar en del av dagen åt att diska "en miljon" glas och damma alla hyllor där de står. Välbehövligt, verkligen, men rätt tråkigt. Två glas lyckas jag ha sönder också.


Som sagt var, det är soligt och vackert idag, men...


... den här damen mår inte bra. Plötsligt hittar Sture henne sittande (bara det... sittande?!?!) i sovrummet, darrande i kroppen och allmänt olycklig. Jag kan inte säga vad som är fel, bara att något är helt fel med lilla Ida idag. Hon följer visserligen med ut på prommis och då är svansen i någorlunda rätt läge, men hon är olycklig. Hon mår inte alls bra. Ingen feber och äter gör hon. Men hon sitter gärna, ser ut att ha lite svårt att lägga sej ner och när hon väl ligger så rör hon sej inte. Inte ens när jag börjar skramla med matlagning i köket. Och det kan jag säga, att när Ida inte övervakar matlagning... då blir jag orolig.

Inte kul alls idag. Jag kan inte egentligen hitta några symptom, utom det här lite diffusa... sitter, ser ut att ta emot lite när hon ska lägga sej, olycklig, darrar lite i kroppen ibland, möjligen lite kort i steget bak, kanske kanske lite krum över ryggen, men det kan vara jag som inbillar mej.


Och igår skrev jag om hur pigg hon är... *ledsen*

Kommentarer

  1. Aj... kan hon ha sträckt sig när hon skuttade så över stock och sten, tro? Det låter som det är ryggen det gör ont i, som du beskriver... jag hoppas att det rättar till sig med det snaraste, för någon ledsen Ida vill man ju inte ha. Stackars dig, Cornelia också, man oroar sig ju så.

    SvaraRadera
  2. Hoppas att det är bättre med Ida... har tittat in här några gånger (många) för att se om det bättrat sig. Hoppas!

    SvaraRadera
  3. Har ju svarat dej, Hillevi, men om det är nån annan som undrar, så ja, hon är lite bättre/gladare idag!

    Återkmmer med ett litet blogginlägg senare.

    TACK för att du bryr dej om!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar