Har inte varit vid Vallen sen den där gången efter stormen Dagmar. Då gick det nätt och jämnt att ta sig förbi alla träd som låg här kors och tvärs. Nu har någon varit här och jobbat... hårt och mycket, skulle jag tro.


Solen skiner och till höger ligger en fin liten pulkabacke. Men där är det barmark, underbara känsla! Våren är på väg! Temperaturen ligger på fantastiska +12 grader.

Hittar en pantburk och ställer den här för att ge lite perspektiv på hur stora träd stormen faktiskt tog. Och det här är inte det största.
Titta, vad fint det är! Jag går här och känner att jag har saknat Skogen lika mycket i vinter, som alla andra vintrar. Det är skönt att komma ut bland träden igen.

" Näääääeeeee...." säger Ida. "Jag har inte alls hittat nåt gammalt förbjudet ben. Det syns iallafall inte, för jag har hängt över skägget. Vaddå menar du?? Att jag ska spotta ut nåt? Haaaar ju faktiskt inget alls, nästan, i munnen..."

Rotvältor på rad.

En spindel har vaknat och kryper iväg över isen på stigen. Vår!!!

Kommentarer

  1. Blärch vilken läskig spindel!!! Visst är det härligt med barmark!! Även om jag, mot vissa andra;-), gillar vinter när det är snö på marken och 5 grader kallt:-)

    SvaraRadera
  2. Nej, den var inte alls läskig. Den är ett vårtecken, kära Maud! *ler*

    Barmark är ett vackert ord! Och ännu vackrare är det när det ÄR barmark! Wunderbar!!!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar