Torsdag

 Hittade ett skoterspår som bar, så då blev det lite bus i skogen på förmiddagen.

 Bara mobilen med, och bildkvalitén är därefter...

 Kul var det!

 Och här är hon. Tosca, den lilla skogsmaskinen, i full gång med att avverka lite.

På eftermiddagen gick jag ut ett litet spår. Med betoning på LITET. Det såg ut som om det fanns en del barmark, men skenet bedrog. Det fick bli ett spår som till stora delar gick på snö. Och den där snön var ganska djup, så spåret blev yttepyttekort. Cirka 150 m.

Här är vi nere vid oljehamnen medan spåret ligger till sej en bit bort.

 Mysigt att strosa omkring och kolla in alla härliga dofter som kommer fram när snön smälter.

 Det såg ju lovande ut från start...


 ... och jo, barmark var det i början.

Tosca var taggad och det slapp till och med ur henne ett litet "moff" medan jag stod och fipplade på med selen *ler* Men sedan var tempot som vanligt, lågt och behagligt. Tur var det, för mina fötter är riktigt skräpdåliga för närvarande. Hade det gått fortare hade jag inte hängt med!

Första pinnen gick hon över och lämnade kvar åt mej att plocka upp själv. Hm.


Sen blev det snö...

 ... men det gick fint som snus och andra pinnen hittade hon och tog upp. Fick några ostbitar och blev så glad. Älskar ost!

 Och här är slutet.

Jag får nog vara nöjd, faktiskt. Tanken var bara att komma igång litegrann med spårandet och målet är fortfarande appellstart den 2 juni.

 Efter spåret tog vi en promenad hemma på Essvik. Tosca hittade...

... den här. Gjord i något mjukt, lite "dallrigt" material. Hon bar den ända hem, men hon får inte ha den själv, för jag tror att hon kan bita sönder den och äta upp den och det är nog inte så nyttigt.

Kommentarer