Öhn

Idag tog vi en tur till Öhn på eftermiddagen. Strålande vackert väder, 11-12 plusgrader men ganska så blåsigt.

Sture tyckte att vi skulle köpa wienerbröd, så så fick det bli. Hetvatten i en termos blir till pulverkaffe och the. Varmt och gott.

 Tosca och jag knatade iväg ut till lilla vindskyddet.

Jag satte mej därinne en liten stund. Det var lä och väldigt skönt. Tosca kikade fram runt hörnet och jag bara undrar: HUR söt kan man vara, egentligen???

 Över bron och pälsen blåste åt fel håll på kroppen.

 Vet inte riktigt vad det här är?

 Tuna kyrka med tornet intill.

Själva kyrkan. Solen i ingången var i precis rätt vinkel för eftermiddagssolen, som reflekterades så vackert.

 Uppifrån sett.

 Där vägen svänger in mot campingen står detta "bord", som är ganska högt. I helt vanlig samtalston frågade jag Tosca om hon kunde hoppa upp på det? Absolut inget kommando eller "hetsprat" utan vanlig, lågmäld samtalston.

Lika lågmält, men snabbt som blixten, var Tosca uppe på bordet och sa att "javisst kan jag det. Vad trodde du?".

 Då bad jag vackra Kakan att le mot kameran...

... så då gjorde hon det :)

Kommentarer

  1. Vilken vardagslyx! ☀️ Prinsessan är bedårande söt - och matte är duktig på att fånga henne med kameran 👍

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ut måste man ju och ibland är det roligt att gå nånstans där man inte går varje dag. Eller... jag försöker alltid variera mej, för Toscas skull. Hon måste få lukta på nya dofter, annars tror jag att hon blir ledsen i näsan.

      Radera

Skicka en kommentar